Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Poistetun PHP-tiedoston palautus levyltä

AkeMake [30.01.2016 13:47:52]

#

Huomasin juuri, että olen jokin aika sitten poistanut epähuomiossa eräitä kovalla vaivalla koodaamiani php-tiedostoja enkä typeryyksissäni ole tietenkään ottanut niistä varmuuskopiota. Nyt koetan palauttaa kovalevyltä näitä tiedostoja eräällä palautusohjelmalla, mutta jotta se osaisi kohdistaa hakunsa juuri php-tiedostoihin niin sen tarvitsisi tietää sellaiset arvot kuin "signature" ja "offset of signature". Yritin googletella näitä, mutten vain osannut löytää. Mitähän on oikeat arvot, jotka minun pitää noihin kenttiin syöttää?

Grez [30.01.2016 14:13:21]

#

Signature on luultavasti <?php tai sama BOM:lla. Offset 0.

En sit tiedä missä muodossa "eräs palautusohjelma" mahdollisesti ne haluaa.

Metabolix [30.01.2016 14:14:41]

#

Hämmästyttävää, joko tässä on vuosi vierähtänyt viime kerrasta? Muistelin, että olisi vasta pari kuukautta. Silloin kai koetettiin selittää, mitä nämä arvot suomeksi tarkoittavat.

Signature tarkoittaa jotakin tiedostossa olevaa dataa ja offset sen sijaintia tiedoston alusta laskettuna. Todennäköisin ”signature” olisi siis ”<?php” eli heksamuodossa ”3c 3f 70 68 70” ja offset 0 – sillä oletuksella, että tiedoston alussa on tämä PHP-avaustagi. Lisäksi kannattanee säätää ohjelma etsimään juuri tekstitiedostoja, jos sellainen ominaisuus löytyy.

AkeMake [30.01.2016 14:30:53]

#

Ai muistit vielä. :D Minun täytyy näköjään oppia tämä varmuuskopiointi aina kantapään kautta eikä yksi oppitunti riitä. Kesällä minulla hajosi ulkoinen kovalevy, johon olin ottanut varmuuskopioita koneesta eikä ole vielä tullut hankittua uutta (lähinnä niukan rahatilanteen takia). Ehkäpä nyt kaivan väkisin rahat uuteen varmuuskopiolevyyn.

Viime kerralla on tieten selitetty asia jotenkin epäselvästi kun en ole tuota ymmärtänyt. Vasta tuo vastauksesi oli riittävän selkeä, että se meni tajuntaan. :)

Metabolix kirjoitti:

Signature tarkoittaa jotakin tiedostossa olevaa dataa ja offset sen sijaintia tiedoston alusta laskettuna. Todennäköisin ”signature” olisi siis ”<?php” eli heksamuodossa ”3c 3f 70 68 70” ja offset 0 – sillä oletuksella, että tiedoston alussa on tämä PHP-avaustagi.

Kiitos, nyt vasta oikeasti tajusin mitä nuo "signature" ja "offset of signature" tarkoittavat.

Metabolix [30.01.2016 14:37:58]

#

AkeMake kirjoitti:

Ehkäpä nyt kaivan väkisin rahat uuteen varmuuskopiolevyyn.

PHP-projektisi ei varmaan ole niin valtava, etteikö sitä saisi talteen USB-tikulle tai vaikka Google Driveen.

AkeMake [30.01.2016 14:56:15]

#

No joo, se on kyllä totta. Eli loppuen lopuksi tässä oli kyse vain omasta tyhmyydestä, kun ei vain opi omista virheistään. Mutta siitä huolimatta se varmuuskopiolevy olisi jo hyvä hankkia, että saisi kaiken muunkin koneella olevan talteen.

Grez [30.01.2016 16:01:19]

#

Versionhallinta on muuten erittäin käytännöllinen apuväline koodauksessa ja kun käyttää pilvessä olevaa palvelinta, niin samalla projektit tulee kuin huomaamatta varmuuskopioitua.

Mm. Github on suosittu versionhallintapalvelou josta saa ilmaiset reposiotryt open source projekteille. Jos taas puhutaan suljetusta koodista, niin esimerkiksi bitbucketilla saa ilmaisen versionhallintapalvelimen jos tiimissä on max 5 jäsentä. (eli esim. 1 :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta