Moi, miten käytännössä toteutetaan 2D-pelimoottori. Tarkoituksena olisi, että sillä kykenisi tekemään androidille yhtä peliä jota olen työstänyt. Tässä videota pelistä Eli (lähinnä ajattelin, että olisi helppo tehdä tasoja lisää.) Eli onko jossakin jotakin tutoriaaleja tai jotain muuta ohjetta. Itse osaan jaavaa sen verran mitä olen voinut itse opetella.
vanha sääntö pelikoodauksessa on:
Älä tee pelimoottoreita, tee pelejä.
Valmiita pelimoottoreita on n+1 kappaletta, valitse niistä itsellesi parhaiten soveltuva esim. Unity3D (jossa nimestä huolimatta mm. 2D-pelejä varten omat työkalut)
Eikös tuossa ole (videosta päätellen) käytännössä pelimoottori jo valmiina?Näkisin että lähinnä tarvitsisit tasoeditorin. Luulisi että tuon pohjalta tasoeditorin tekeminen olisi aika triviaalia. Teet vaan ohjelman jossa voit lätkiä objekteja eri kohtiin ja joka tallettaa objektien tiedot (kuten sijainnit) johonkin tiedostoon.
Joo olen käyttänyt unityä, mutta itse en pidä oikein sen toiminnasta. ja kun se on rajoittunut. ja olisi helpompi jos ei tarvitsisi aina luoda uutta suoritettu sceneä.
Pelimoottori toteutetaan seuraavasti:
Pelimoottorin tekeminen ei ole helppoa. Haluatko oikeasti ryhtyä siihen?
Mä uskon, että jos Ubisoftit ynnä muut isot pelifirmat tekee Unityllä kaupallisia pelejä monille eri alustoille, niin ei se kovin rajoittunut voi olla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.