Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Foorumin suunnittelu (PHP)

NiLon [01.12.2003 09:07:35]

#

Ajattelin tuossa tehdä foorumin ja nytten kysyisin mitä kannattaa ottaa huomioon tietokantaa tehtäessä. Tietokannan ajattelin tehdä ensin flat tiedostojärjestelmää käyttäen ja myöhemmin muokata sen MySQL pohjalle kunhan tietokanta on paremmin hallusa. Lähinnä haluisin tietoja tietokannan rakenteesta, että saataisi paras mahdollinen suorituskyky. PHP on ihan hyvin hallussa, joten en uskoisi sen hidastavan. Enkä tarvi neuvoja itse koodista vaan pelkästä rakenteesta.

Antti Laaksonen [01.12.2003 18:01:54]

#

Itse olen tallentanut yhteen tauluun keskusteluviestit, toiseen keskustelunaiheet ja kolmanteen keskustelijoiden tiedot. Jokaisella viestillä, aiheella ja keskustelijalla on oma id-numero, jonka avulla niihin viittaaminen on helppoa. Keskusteluviesteissä on viittaus aiheeseen ja viestin lähettäjään. Tämä on ainakin siksi tilaasäästävä tapa, että samaa tietoa ei juuri eri tauluissa ole.

Heikki [04.12.2003 21:09:04]

#

Tuota ID:tä kannattaa käyttää, jotta käyttäjätunnuksen/aiheen muokkaus on mahdollista toteuttaa järkevästi.

Itselläni on eräs tiedostoihin pohjautuva systeemmi. Tiedostot ovat:
-keskustelijat tietoineen
-aiheet
-topikit
-joka viestiketjulle oma tekstitiedosto

Nojoo... ei ehkä kaikkein järkevin tapa, mutta tuollainen on ollut kohtalaisen helppo toteuttaa, ja olisi luultavasti helppo siirtää tietokantaan antin mainitsemaan rakenteeseen.

Kirjautumissysteemmin olen tehnyt evästeillä: evästeessä on käyttäjän ID-numero.

Älä ota tästä liikaa mallia... en ole yhtään varma saanko tuota koskaan tehtyä valmiiksi... :D

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta