Olen käyttänyt vuosia VB:tä aina VB3:sta alkaen. VB6:sta olen pitänyt kovasti mutta en ole tarvinnut siinäkään grafiikka juttuja. Nyt olen siirtynyt .net versioon ja olen tekemässä ohjelmaa missä pitää
1. Kaapata ruutu (tehty)
2. Sijoittaa leikattu kuva esim PictureBox2:seen (tehty)
3. Piirtää esim x1.y1-x2.y2 ruutu...
Tässä alkaa mennä hermot kun mikään ei tunnu toimivan on tehty niin halvatun vaikeaksi yksinkertainen asia... Siis ei ole helppoa keinoa vaan tee silleen ja tälleen mutta ei picturebox2.DrawBox(x1,y1,x2,y2,color) tai semmoista... Siis miten sen saa toimimaan kun yksinkertainen asia on tehty niin monen mutkan taakse ettei mikään toimi.
...
4. Chekata kuvasta pixeleiden värit
5.. Ja niin edespäin
Avainsana on Graphics.
Dim g As System.Drawing.Graphics g = PictureBox2.CreateGraphics Dim pen1 As New System.Drawing.Pen(Color.Green, 4) g.DrawEllipse(pen1, 70, 10, 100, 150) ' jne., lue dokumentaatiota edellisestä linkistä.
Netistä löytyy paljon esimerkkejä helpoilla hakusanoilla, mm. ”VB.NET PictureBox pixel” ja ”VB.NET PictureBox drawing”.
Nyt kun siirryit .Net maailmaan, suosittelen että samantien siirryt WPF:ään, winforms puolelta. ja tästä vielä eteenpäin WPF + MVVM pattern.
Winformsin tuen loppumisesta on puhuttu jo vuosia, joten kannattaa heti alussa ottaa uusi tapa opetteluun.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.