Mä olen kadottanut mun koodipätkän missä olin tehnyt irc-simulaation enkä nyt muista kuinka se tehdään, mutta helppo se kuitenkin oli tehdä... en vaan löytänyt enään niitä tarvittavia koodiesimerkkejä täältä ohjelmointiputkasta, joten jos joku neuvos...
Eli ohjelma, joka hakee vaikka nimet.txt tiedostosta keskustelijoiden nimet ja arpoo siitä sen hetken kirjoittajan, hakee sitten puhe.txt tiedostosta taas puhuttavan tekstin ja näyttää ruudulla vaikka näin
"woodhead: minä teen taas sitä mun fake ossii"
"antti: miksi? Tee ihan oikea käyttis"
Jos tiedostot eivät ole kovin suuria, rivit kannattaa lukea taulukkoon. Sitten nimen ja puhuttavan tekstin arpominen onnistuu helposti, kun kummankin taulukon rivien määrä on tiedossa.
Mä ajattelin lisätä siihen toiminnon eli se ohjelma lisäisi käyttäjän puheet sinne puhe.txt niin se ohjelma tavallaan oppisi lisää puheita.
Jos ohjelmasta tulee vähänkin suurempi kannattaa tiedot lukea tiedostoista. Eipä tuo kauhean vaikeaa ole.
no kyllä se on kai ihan helppo tehdä, mutta mä en nyt vaan oikein keksi tai löydä mitään keinoa tehdä tuota jostain syystä.... :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.