Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Python tulkin ja PIL-grafiikkakirjaston nopeus

vesa_turp [15.09.2015 16:58:29]

#

Löytyisköhän (netistä) mistään python(3.4) ja PIL-gafiikkakirjaston nopeuksien "penkitystä". Ellei, pitänee tehdä testiohjelmat itse - on kuitenkin ikävää keksiä lisää ruutia :)

Metabolix [15.09.2015 17:01:53]

#

Onpa epämääräinen kysymys. Nopeus riippuu paljonkin käyttötilanteesta, ja lisäksi pitäisi valita jokin vertailukohta, jotta tuloksia pystyisi järkevästi tulkitsemaan.

vesa_turp [15.09.2015 17:45:45]

#

Tarkennetaan käytännön esimerkillä:
Jos kutsun grafiikkaohjelmastani Pil-kirjaston komponenttia: PIL.Image.composite(image1,image2,mask) ja lähtötietoina on kasi 1920*1080 RGB kuvaa ja yksi 1920*1080 8-bitin harmaasävykuva(maski), minua kiinnostaa kauanko tuloksen laskeminen kestää. (Sormituntumalta alta sekunnin).
Jos löydän valmiita "penkityksiä", ei minun itseni tarvitse kirjoittaa testiohjelmia käytettävissä oleville kymmenille kirjastopalikoille.
Esimerkiksi prosessoreiden datalehdillä on käskyjen käyttämät kellojaksot mainittuna - ja näin kirjoitetun ohjelman suoritusaika on laskettavissa ilman erillistä testausohjelmaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta