Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Adoben CC 2015-paketti - mille osaamiselle kysyntää?

Sivun loppuun

jhh [07.09.2015 14:40:53]

#

Mulla on Adoben CC 2015-paketti. Nyt kysyisinkin teiltä, että mikä olisi tuleisuuden ohjelma mitä kannattaisi alkaa opettelemaan? Minne suuntaan maailma on menossa ja mille ohjelmalle on kysyntää (vai onko se joku muu Adoben ulkopuolinen ohjelma kenties)? Ajatuksena olisi, että voisi hieman tienata ilta- ja viikonloppuhommien merkeissä...

Kiitos vastauksista jo etukäteen...

Lebe80 [07.09.2015 14:46:51]

#

Adoben Creative Cloudissa taitaa olla DreamWeaveria ja Photoshoppia. Niillä on ihan hyvä tehdä hommia, jos niitä vain osaa käyttää. Noi on siis vain _työkaluja_, mutta niiden omistaminen ei vielä tarkoita, että niillä tienaisi.

Jos sinulla on rajattomasti aikaa, niin esim. vaikka Unity 3D on ihan kelpo ohjelma osata vaikkapa mobiili- ja työpöytäpelien ja -sovellusten tekemiseen. Enemmänkin sinun kannattaa siis katsoa mitä osaat ja alkaa miettiä vasta sitten, mitä työkaluja sinä tarvitset.

edit:
Aihe on niin ympäripyöreä, että olen varma ettei kaikki vastaukset jää asiallisiksi.

Grez [07.09.2015 18:07:59]

#

Olennaista kysymyksen vastaamisessa varmaankin olisi, että mitä haluat tehdä ja mihin on suuntautumista. Jos olet esimerkiksi graafisesti lahjakas, niin Photoshopin opettelusta voi olla paljonkin hyötyä työmielessä, jos taas graafisesti umpisurkea niin ei niinkään paljon.

jhh [11.09.2015 14:49:19]

#

Noista paketeista olen käyttänyt Photoshoppia (eli syväillyt tuotteita irti taustoista, yhdistellyt eri kuvia taustoihin, siis pieniä bannereita ja mainoksia), Indesign:lla olen tehnyt pienimuotoisesti esitteitä... Ja Wordpresin pohjalle olen tehnyt kotisivuja... Kaikki tosin kiinnostaa.

Joo eli kysymys oli juuri noin, että mitä kannattaisi noista Adobe CC:n ohjelmista opetella (ohjelmiahan tuli tuossa paketissa vaikka kuinka paljon)? Tuli vaan se mieleen, että kun tuossa paketissa on mm videoiden luomiseen soveltuva softa, niin onko esim sellaisille tulevaisuudessa käyttöä? Joka paikassa kun on kilpailu kovaa, niin ajattelin vaan että missä noissa olisi mahdollisuutta päästä mukaan kilpailuun. Nettisivuen saralla? Valokuvien käsitelyn saralla? Esitteiden teon saralla? Videoiden tekemisen saralla? Vaiko tuossa yllä kerrotun puhelinsoftien saralla?

"Kuuntelen" mielellään kaikkea järkevää keskustelua ja neuvoja asian suhteen... Kiitos lisävastauksista jo etukäteen... =)

Lebe80 [11.09.2015 15:23:12]

#

On käyttöä. Olethan varmaan huomannut kuinka paljon netissä ja telkkarissa on videomateriaalia. Toisaalta, pelkän jälkikäsittelyn lisäksi sinun pitäisi osata myös kuvata yms. ohjata, sen verran pienet markkinat kuitenkin Suomessa, ettei ihan hollywood-tason monihenkistä tiimiä usein ole noita käyttämässä.

Metabolix [11.09.2015 23:38:41]

#

Älä nyt turhaan rajoitu Adobe CC:hen! Aina on kysyntää myös roskakuskeille, putkimiehille, lääkäreille ja juristeille. Opettele kaikki, niin ei ainakaan mene tilaisuuksia sivu suun.

Ei missään ole kysyntää henkilölle, joka on huvikseen vähän näprännyt jotain ohjelmaa. Kysyntää on henkilölle, joka osaa asian hyvin ja tekee työtä kohtuulliseen hintaan. Vaikka opinto-ohjaajat kouluissa kertovat, kuinka kaikki ovet ovat auki, kannattaa itse silti miettiä, mitä haluaa tehdä ja kykenee oppimaan.

Jos oikeasti olet niin mielenkiinnoton ja yleistaitava, että voit tehdä mitä tahansa, voit valita ammatin vaikka tästä listasta.

The Alchemist [12.09.2015 13:54:33]

#

Monissa ammateissa riittää osata jotain vaikkei välitä alasta tuon taivaallista, mutta parasta olisi aina löytää sellainen homma, mistä on myös kiinnostunut. Kun kerroit hakevasi lähinnä pientä lisätienestiä iltapuhteiden kautta, niin olet ehkä valinnut väärin keskittyessäsi Adoben tuotteisiin. En usko, että harrastelevalle kuvankäsittelijälle tai (esim.) videoiden leikkaajalle olisi hirveästi tuntitaksallista satunnaista keikkaa tiedossa.

Ymmärtääkseni media-assistenteille, mikä lienee yleisin yksinomaan Adoben tuotteiden ympärillä pyörivä ammatti, ei ole hirveästi kysyntää miltään kantilta. Koska tämä on ohjelmointipalsta, niin suosittelen enemmän heittämään CC-paketin mäkeen ja palaamaan ohjelmoinnin pariin.

jhh [17.12.2015 08:55:04]

#

Moi kaikki... Ihan mielenkiinnosta vielä haluaisin tietää, että kun koodatte, niin millaisiin tarpeisiin koodaatte? Kotisivuille? Tuotteisiin?

Lebe80 [17.12.2015 09:43:47]

#

Asiakkaille webityökaluja ja -sivuja, lisäksi myynninedistämistyökaluja muutenkin.

Markka [17.12.2015 22:03:03]

#

Sivustoja pääasiassa

Lisäys: En tosin ihan ammatiksi :D


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta