Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Miten avataan uusi sivu valikon alle?

Sivun loppuun

novari [08.07.2015 12:47:00]

#

Olen päivittämässä kotisivuani ja meinasin toteuttaa sen menuilla, sillai niin kuin täällä putkassakin.
Sain tehtyä otsikon menuilla, mutta kun niiden alapuolelle pitäisi tulostaa jotain niin joko avaa uuden sivun tai tulostaa edellisten päälle. Siis otsikko ja menu pitäisi olla näkyvissä koko ajan, mutta en saa toimimaan siten.
Divillä olen otsikon ja menut toteuttanut, mutta miten saan tulostettua niiden alapuolelle, menuista avatun ohjelman?

Grez [08.07.2015 13:14:41]

#

Voithan katsoa vaikka putkan html-koodista miten se on tehty, joskaan itse en oikeen putkassa havaitse rakennetta jonka tunnistaisin menuksi.

Käytännössä voit toteuttaa menut kolmella tapaa:

1. Menut on kokonaan olemassa DOM puussa koko ajan ja niitä vaan näytetään tarpeen mukaan

2. Menuja lisätään ja poistetaan DOM puusta tarpeen mukaan

3. Koko sivu ladataan uudelleen jossa on uudet menut.

Näistä vaihtoehdot 1-2 on mukavimmat käyttää. Jos menurakenteesi ei ole täysin poikkeuksellisen valtava, niin todennäköisesti vaihtoehto 1 on järkevin.

TuomasK [08.07.2015 13:35:54]

#

Taisin ymmärtää tuon viestin ihan väärin, mutta kysytään nyt kuitenkin. Eli onko tässä tarkoituksena vain saada samanlainen otsikko ja menu (eli linkkipalkki) kaikkien sivujen ylälaitaan, ilman mitään pudotusvalikoita? Jos ei, niin tuo Grezin vastaus pudotusvalikoitten tekoon on täysin oikein.

novari [08.07.2015 14:19:21]

#

Kyllä minulla on pudotusvalikot. Ehdin jo kokeilemaan Grezin neuvomaa 3. ohjetta, muutoin toimii hyvin mutta otsikko menee avautuneen sivun päälle n. 60px.
No, täytyy etsiä siihen jonkunlainen ratkaisu. Kiitos neuvoista.

Eki++ [08.07.2015 15:51:26]

#

Tällaistako haet?

novari [09.07.2015 10:56:55]

#

Olen tutustunut kyseiseen vinkkiin, mutta kiitos vihjeestä.
Minulla on menut valmiina, ongelmana oli miten saan ohjelmat näkymään menujen alapuoliseen tilaan ilman, että ne päällekirjoittavat otsikon/menut. Grez neuvoi jo periaatteen miten tuon voisi toteuttaa ja olen jo kokeillut, toimii. Pientä säätöä siihen vielä on tehtävä.

dartvaneri [19.07.2015 16:36:21]

#

Laita linkkiä toteutukseen.

novari [20.07.2015 11:52:56]

#

Minne? Nämä sivut joihin teen on salasanan takana.

Fubseiz [07.08.2015 19:17:15]

#

<a href="#">Linkki</a> | <a href="#">Linkki</a> | <a href="#">Linkki</a>

Helpoin

groovyb [07.08.2015 19:35:32]

#

En tiedä olenko nyt kartalla, mutta eikö tässä haeta ihan normaalia käytäntöä, jossa layout (masterpage) sisältää menun? Eli ihan perussetti missä dynaaminen osio ladataan leiskaan sille varattuun placeholderiin. PHP:tä en itse väkertele, mutta jotenkin näin.

Ruby on Railsissä ja ASP.Net MVC:ssä käytettäisiin leiskana vakiona /Views/Shared kansion sisältämää layouttia sisällöille jotka halutaan joka sivulla näyttää (Header, Footer etc), ja itse dynaaminen osio latautuu sille määritettyyn osaan ( ASP.Net MVC Razor @RenderBody, RoR <%= yield %> ) layoutissa.

Metabolix [07.08.2015 20:03:12]

#

Johan aloittaja sanoi, että ”Grez neuvoi jo periaatteen – –, toimii”.

Varmaan aloittajalle epäselvä asia oli se, että HTML-sivu on kokonaisuus, joka linkin klikkauksen jälkeen pitää ladata kokonaan uudestaan logoa ja valikoita myöten (ellei käytä iframea tai jonkinlaista AJAX-tekniikkaa).

Fubseiz, kannattaa varmaan lukea kysymys ennen vastaamista ja miettiä hetki, onko oikeasti jotain annettavaa. Ei kysytty valikon tulostamista vaan koko sivun tulostamista sen alle.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta