Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Näytönohjaimista

kayttaja-3842 [16.06.2015 10:20:26]

#

Hai, kaikille.

Olen tässä pitkästä aikaa alkanut ajautumaan tosiasiaan, että koneeni näytönohjain tulisi päivittää.

Olen kuitenkin jälleen tilanteessa, että olen auttamatta jäänyt tuosta nyky näytönohjain kehityksessä tietämyksessä jälkeen, koska tulee pääosin zuumailtua noita vian sillon kun meinaa päivittää näyttiksen ( eli juuri nyt ) :).

Eli toisin sanoen, mikä on NYT kovinta ja uusinta uutta, tai kannattaako esim. odottaa jokunen kuukausi, että tulee jokin uusi malli myyntiin?

Käsittääkseni uusin AMD:n näyttis on tuo 290X, nVidiaa en ole moneen vuoteen edes vilkaissut, johtuen ongelmista mitä ko.
näyttikset ovat useimmiten minulle aiheuttaneet, pääosin lämpöjenosalta.

Olen tuossa itse vertaillut tuon 290X hintoja, ja näyttäisi heilahtelevan aikalailla, riippuen muistin määrästä.

XFX Radeon R9 290X DD hinta on 504€, muistia( 8GB GDDR5 ), elikkäs tuplaten esim. Asus AMD R9 290X DirectCU II -näyttikseen verrattuna, mutta tällä toisella
näyttiksellä hintaa vain 309€.


Tässä mieitinkin, että jos laittaisin CrossFireilla kaksi tuollasta Asuksen näyttistä kiinni olisiko se tehokkaampi kuin tuo XFX:än?

Hinta nousisi vain hieman yli tuon yksittäisen XFX näyttiksen.

PS. Laittakee hieman omia kokemuksia ko. näyttiksestä, jos on tai vastaavasti ehdotuksia, jospa olisi jokin toinen näyttis joka kannattaisi hommata. :)

Grez [16.06.2015 11:36:07]

#

Siis mihin tarkoitukseen näyttistä tullaan lähinnä käyttämään?

Oma vinkkini on, että ei koskaan kannata ostaa sitä uusinta mallia, ellei erityistä tarvetta ole. Jos hankkii aina pari sukupolvea vanhaa niin säästää helposti 400 euroa parin vuoden välein.

kayttaja-3842 [16.06.2015 14:06:28]

#

...pääosin pelaamista, UnrealEnginellä kehittämistä ja GLSL kautta laskemista varten. :)

Tuo on varmastikkin totta, tosin 290X on käsittääkseni tullut markkinoille jo 2013. Seuraava suuri julkaisu taitaa AMD:lla olla vuonna 2016.

Tuon 290X hinta on jo itsessään laskenut jonkin verran ja tosiaan jos hommaisin vielä 2 tuollasta 290X, voisi kone hyrrätä vielä uusimpia pelejä ok, asetuksilla vielä jokusen vuoden päästäkin, tai ainakin viime näyttikselläni kävin näin. :D

Katselin tuossa, että nVidian GTX 980 näyttis on itsessään huomattavasti tehokkaampi mitä 290X, mutta hinta on puolet kalliimpi.

kahdella 290X pääsee jo 1,81 kertoimella hienosti GTX 980 ohi ja hinta on sama. :)

GTX 980 ja 290X vertailussa

...mitä Grez itse ehdottaisit? :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta