Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windows 7, unohtunut salasana

Tumpelo_m [15.06.2015 18:05:22]

#

Mulla on win 7 ja olen unohtanut salasanani (en siis pääse koneelleni) voisko joku neuvoa helpot ohjeet salasanan murtamiseksi. Olen kuullut että olisi olemassa cd levyä jolla saa purettua salasana suojauksen?

PS. kone on mun ikioma ja tarvitsen apua joten viisaat neuvokaa tyhmää =D

dartvaneri [15.06.2015 21:44:31]

#

Kyseinen levy on Järjestelmän korjaus levy, joka pitää tehdä, kun olet sisällä käyttäjälläsi, joten se on hyödytön sinulle. Taitaanee olla mahdollisuudet vähissä, joko yrität vielä muistaa salasanan, tai asennat Windowsin uudelleen.

joah [15.06.2015 21:46:58]

#

Testaa mennä konsoli-tilaan (mikälie, olen Mac-käyttäjä) käynnistyksen yhteydessä. Suorita siellä komento net user (käyttäjänimesi tähän) * ja sitten syötät salasanan. Lisää tietoa Microsoftin sivuilta

fergusq [15.06.2015 21:47:41]

#

Toki salasanan vaihtamiseen on useita ohjelmia, esimerkiksi ntpasswd. Näiden käyttäminen vaatii tosin hieman kokemusta, sillä ne toimivat erillisestä käyttöjärjestelmästä (esim. USB-Linuxilta) käsin.

Kaikista helpoin tapa on asentaa käyttöjärjestelmä uudestaan ja palauttaa tiedot varmuuskopiosta.

Jos jostain syystä varmuuskopiota ei kuitenkaan ole saatavilla, voit yrittää pelastaa tietosi jotenkin muuten. Jos saatavilla on SATA-kaapelia, joka on tietääkseni yleisin kovalevyjen kytkemiseen käytetty piuha, niin voit ruuvata kovalevyn irti ja kytkeä sen toiseen (pöytä)koneeseen ja kopioida siten tiedot talteen. Tai, jos osaat käynnistää tietokoneen USB-tikulta Linuxiin tms., voit kopioida siten tiedot tikulle.

Lisäys:

joah kirjoitti:

Testaa mennä konsoli-tilaan (mikälie, olen Mac-käyttäjä) käynnistyksen yhteydessä. Suorita siellä komento net user (käyttäjänimesi tähän) * ja sitten syötät salasanan. Lisää tietoa Microsoftin sivuilta

Eipä taida Windowseissa olla mitään konsoli-tiloja.

Hennkka [15.06.2015 22:08:13]

#

fergusq kirjoitti:

Eipä taida Windowseissa olla mitään konsoli-tiloja.

Kyllä Windowsissa on ainakin vikasietotila (safe mode). Sen avulla voi mahdollisesti muuttaa salasanoja kirjautumalla käyttäjällä Administrator ja muuttamalla ohjauspaneelista halutun käyttäjän salasanan.

fergusq [15.06.2015 22:53:53]

#

Hennkka kirjoitti:

fergusq kirjoitti:

Eipä taida Windowseissa olla mitään konsoli-tiloja.

Kyllä Windowsissa on ainakin vikasietotila (safe mode). Sen avulla voi mahdollisesti muuttaa salasanoja kirjautumalla käyttäjällä Administrator ja muuttamalla ohjauspaneelista halutun käyttäjän salasanan.

Vikasietotila komentorivillä on kai lähin vastine, mutta toisin kuin Unixeissa yleensä, se vaatii pääkäyttäjän salasanan eikä päästä vain suoraan sisään. Se ei auta, jos ei tiedä salasanaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta