Minulla on verkkokaupan tietokannan päivitysskripti, joka muokkaa tietokannan rakennetta, uusia tauluja, uusia sarakkeita jne.
Siinä on myös toiminto poistaa vanhoja tauluja.
Olen huomannut, että joillakin palvelimilla voi olla niin että tietokannan pääkäyttäjällä ei ole oikeuksia poistaa tauluja eikä myöskään tyhjentää tauluja.
Voisiko noita oikeuksia jotenkin tarkistaa, niin ei yritä poistaa tauluja jos oikeudet eivät riitä?
Nyt olen vaan sitten joutunut laittamaan poistoskriptin kommenttien sisään silloin kun homma pysähtyy siihen ettei oikeudet riitä.
Ajatko tuota php-skriptillä? Jos kyllä, niin voit kommentoinnin sijaan ihan tarkistaa if-lauseella onnistuiko poisto.
Eihän se nyt siihen kuitenkaan pysähdy, koska ei se ole php:lle tappava virhe. Sun ohjelmointivirheesi sen sijaan voivat olla.
The Alchemist kirjoitti:
Eihän se nyt siihen kuitenkaan pysähdy, koska ei se ole php:lle tappava virhe. Sun ohjelmointivirheesi sen sijaan voivat olla.
Jos kysymyksessä olisi puhuttu jotain PHP:stä, tuo voisi asiaan liittyäkin, mutta jos ajetaan SQL-skriptejä niin...
feenix kirjoitti:
The Alchemist kirjoitti:
Jos kysymyksessä olisi puhuttu jotain PHP:stä, tuo voisi asiaan liittyäkin, mutta jos ajetaan SQL-skriptejä niin...
Veikkaan, että kysymykseni johti aiheen php:n puolelle.
Pahoittelen tapahtunutta.
Ohjelmaa ajetaan php häkkyrällä mutta tuota oikeuden metsästykseen etsin oikeaa sql-lausetta. Ei ole ennen tarvinnut moiseen törmätä...
Ps. Information_schema taulusta ne pitäisi jotenkin poimia. Onko sille olemassa valmista juttua..?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.