Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Sanahakukone nettisivulle?

multigamerr85 [08.02.2015 10:28:01]

#

Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten saisi nettisivulle laitettua hakukoneen jolla voi etsiä tekstiä juuri siltä kyseiseltä nettisivulta.
Eli jos nettisivulla lukee vaikkapa "tietokone", ja siihen hakukoneeseen kirjoittaa kyseisen sanan, värjää hakukone sanan punaiseksi,harmaaksi tai vaikkapa vihreäksi, värillä ei nyt ole väliä mutta kumminkin että se näyttäisi sen sanan. Ja kyllä, olen aloittelija tässä asiassa, mutta tuo hakukone olisi mukava lisä nettisivulle:) Ja nettisivun tekoon on käytetty ihan perus html kieltä.

Metabolix [08.02.2015 11:04:14]

#

Monissa (mutta ei kaikissa) selaimissa on JavaScript-funktio window.find tai jokin vastaava. Esimerkkejä on netti pullollaan. Vastaavan ominaisuuden toteuttaminen itse ilman tätä funktiota on työlästä.

Mitä järkeä toiminnossa olisi? Jokaisessa selaimessa on jo valmiiksi hakutoiminto, jota monet ovat tottuneet käyttämään ja jolla on selvä käyttöliittymä, joten olisi vaivalloista käyttää sivuston omaa hakua. Siis mieti tarkkaan, onko tämä projekti nyt tekemisen arvoinen.

multigamerr85 [08.02.2015 11:51:06]

#

Jospa minä jätän tuon hakukoneen sitten tekemättä, että toisaalta kun ajattelee niin eipä se loppujen lopuksi olisikaan hyödyttänyt oikeastaan ketään, mutta kiitos kumminkin asiallisesta vastauksesta:)

p99o [08.02.2015 15:45:22]

#

Google Täsmähakukone
https://www.google.fi/cse/

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta