apua tarttis.
Vanha XP kone alkoi väsyä ja minulla olisi aika tuore Win7:lla oleva kone.
Onnistuuko VB6 koodaaminen siinä ympäristössä. On pakko tekohengittää vielä vähän aikaa erästä tärkeää XP ympäristössä toimivaa tietokantasovellusta, siis VB6:lla tehty.
Nyt vain ennen softan asentamista kysyisin jos jollakulla on kokemuksia.
(Uusi softa on työn alla Visual Studio 2013 ympäristössä 64 bit. sen aika on kesällä)
kiitos etukäteen Erkki
Ainakin netissä on ohjeita asentamiseen.
Windows 7:ssa on myös XP Mode, jos on sopiva versio. Voit ajaa siellä XP:ssä VB:tä halutessasi.
Kiitti vinkeistä, minulla on tuo PRO versio Win7:sta joten täytyy tutustua kuinka saan sen XP tilaan.
Jos sinulta löytyy vanhempi windows levyltä, toki voit ajaa sitä virtualisoituna vaikka virtualboxilla.
Miten tuo virtualboxi oikein menee ?
Virtualboxi on virtuaalinen tietokone. Eli siinä ajettava käyttöjärjestelmä ja ohjelmat toimivat näennäisesti omassa tietokoneessaan, vaikka ne fyysisesti toimivatkin samassa tietokoneessa jossa on ajossa käyttöjärjestelmä jonka sisällä virtualboxia ajetaan.
juu, tämä olikin selvää. mutta mistä mä löydän sen osion tosta win7:sta
sorry tästä noviisiotteesta, mutta opin kerralla.
Yleensä virtuaalikoneen "kiintolevy" voi olla tiedostossa, ei siis yleensä tarvitse omaa osiota. Tuskin siellä Win7:ssa valmiina on mitään osiota.
Tuolta voit ladata virtualboxin https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
Myös muita virtualisointiohjelmia voi toki käyttää.
hienoa kiitos, ryhdyn puuhaan kun vaan ehdin
XP Mode kuitenkin osaa ajaa asioita näkymättömästi ja jaettuna samalla työpöydällä niin se voi olla mukavampi kuin Virtualbox. Toki sekin on vaihtoehto.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.