Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Scratchista "oikeaan" ohjelmointikieleen

Sivun loppuun

LCHawk [16.01.2015 16:38:39]

#

Minulla on yksitoistavuotias kummilapsi, joka on koodaillut paljon Scratchilla ja haluaisi nyt siirtyä johonkin "oikeaan" ohjelmointikieleen. Mitä kieltä hänelle kannattaisi suositella? Mihin kieleen on kaikista pienin hyppäys Scratchista?

Jalmari91 [16.01.2015 18:53:56]

#

Python on aika helppo ja sillä saa nopeasti tehtyä ohjelmia. Interaktiivinen shell on aika kätevä. Lisäksi pythonia käytetään monissa projekteissa ja kirjastoja on saatavilla paljon.

peran [16.01.2015 20:06:16]

#

Ääneni myös pythonille – hyvin interaktiivinen, mutta moderni ja tehokas kieli.

Lisäksi se on varsin suosittu.

TuomasK [16.01.2015 21:24:52]

#

Minäkin suosittelen Pythonia, itsekin aloitin sillä ohjelmoinnin. Joskus kokeilin myös Microsoftin tekemää Small Basicia, se ei tosin taida olla mikään "oikea" kieli, mutta mainitaan nyt kuitenkin.

groovyb [18.01.2015 19:52:52]

#

Itse ehkä valitsisin C#:n, jo pelkästään visual studion vuoksi.

Tzaeru [18.01.2015 20:03:13]

#

Minusta Visual Studio saattaa toisinaan jopa monimutkaistaa asioita ja lisää turhaa IDE-tauhkaa, joka ei ole sinänsä merkityksellistä ohjelmoinnin kannalta.

Ääni Pythonille + Pygamelle + Sublime Textille valmiiksi konffatulla projektilla.

Hennkka [21.01.2015 09:35:36]

#

Hei!

Saanen mainostaa myös omaa kieltäni, joka on suunniteltu varta vasten aloittelijoille: EppaBasic. Kielellä on helppo tehdä graafisia pelejä, jotka reagoivat käyttäjän syötteisiin. EppaBasic toimii täysin selainpohjaisesti ja sisältää suomenkielisen ohjeen kaikista komennoista esimerkkeineen. Kieli itse on englanninkielinen, joten se tukee myös muiden kielten opiskelua.

Terveisin
Hennkka,
EppaBasicin kehittäjä

LCHawk [28.01.2015 15:56:56]

#

Kiitos näistä suosituksista. Päätimme alkaa kummilapsen kanssa käymään läpi Pythonia.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta