Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB: Kuvan siirtäminen

Gaxx [26.11.2003 20:40:26]

#

Kuinka saan siirrettyä kuvaa paikasta toiseen muuten kuin GET:lla(kuva ei siis ole alkuunsakkaan neliön muotoinen). Tarkoituskeni olisi siis siirtää seikkaileva sankari(jota pelaaja ohjastaa) eteenpäin seikkailuissaan. :)

rndprogy [26.11.2003 20:45:57]

#

No niin... riippu taustakuvasta että millanen se on. voisin ehdottaa spriteä. mutta laitappa ensin sankarin koordinaattehin muuttujat. Ja muuttujien arvoja muuttamalla voit saada ukon eteen päin esim X = X + 1

Gaxx [26.11.2003 20:52:59]

#

Tota mää oon ohjelmoinu qb:llä 4päivää joten ei oo tullu tutuks toi sprite joten... tai no jaa... onhan qb:ssa tietysti helppi, mutta miten se sprite toimii?? Taustakuva on vaihteleva eli siis sitä ei saisi tulla mukaan.

Antti Laaksonen [26.11.2003 20:58:04]

#

Voit käyttää GETiä ja PUTia muidenkin kuin suorakulmaisen muotoisen kuvien piirtämiseen, kunhan pidät huolta siitä, ettei tausta sotkeudu. Lukaisepa Sprite-opas (https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=spriteo) ja lataa oppaan lopussa oleva esimerkkiohjelma QBasicille. Onnea matkaan!

rndprogy [26.11.2003 21:00:59]

#

öhöm.
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=spriteo
Mutta voit tehä myös silleen, että GETtaat koko kuvan ilman sankaria, siirrät sankarin koordinaatit eteenpäin ja PUTtaat kuvan uudelleen niinku näin

SCREEN 13
DIM Kuva(16000)
GET (0, 0)-(319, 199), Kuva
sankarinkoordinaatit = sankarinkoordinaatit + 1
PUT (0, 0), Kuva, PSET

heitin iha hatusta.

rndprogy [26.11.2003 21:01:17]

#

oho olin vähän hidas

Gaxx [26.11.2003 21:01:44]

#

Juu täytyy tutkia tota SPRITEE ja kattoo sitte. Kiitoksia tältä erää.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta