Elikkäs oon yrittäny saada ä ja ö kirjaimii tonne mun nettissivulle ja siis ääkköset ei toimi tos php:n notify kohas, et mitä mun pitäs siihen laittaa et se toimis... on kyllä varmaan aika tyhmä kysymys mut täytyy saada apuu.
ja täs koodi
<?php $connect = mysqli_connect("XXXXXXXXXXX","XXXXXXXXXXX","XXXXXXXXXXX"); session_start(); if(isset($_POST['login'])) { $username = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['username']); $password = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['password']); if($username && $password) { mysqli_select_db($connect, "XXXXXXXXXXX"); $login = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM users WHERE username = '$username'"); while($log=mysqli_fetch_assoc($login)) { $dbusername = $log['username']; $dbpassword = $log['password']; } if($username==$dbusername && $password==$dbpassword) { $_SESSION['username'] = $dbusername; $_SESSION['password'] = $dbpassword; header("location:members.php"); } else if($username==superwebsite && $password==superwebsite) { header("location:ee.php"); } else { header("location:index.php?notify=Käyttäjänimi tai salasana on väärä."); } } else { header("location:index.php?notify=Täytä kaikki kentät."); } } ?> <?php require_once 'protect.php'; ?>
ja tossa on semmonen notify kohta jossa ne ääkköset ei sitten toimi...
esim.
header("location:index.php?notify=Täytä kaikki kentät.");
ps. Hyvää joulua :D
Pitää tallentaa sekin tiedosto käyttäen samaa merkistökoodausta, ja lisäksi osoitteeseen parametriksi menevä teksti kannattaa käsitellä funktiolla urlencode.
Muistathan käyttää tulostusvaiheessa funktiota htmlspecialchars, ettei käy köpelösti ilkeämielisillä osoitteilla:
index.php?notify=%3Cscript%3Ealert%28location%29%3B%3C%2Fscript%3E
Miksi muuten käytät mysqli-rajapintaa kuin vanhaa mysql-rajapintaa? Kannattaisi käyttää esimerkiksi parametrisoituja kyselyitä eikä manuaalista escapea.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.