Minulle on sadellut kaikenkarvaisia ehdotuksia maan ja taivaan väliltä enginen/pelin parantamiseksi. Tähdennän tässä kuitenkin paria asiaa:
ERKKI C++ - enginessä configure-tiedostojen käyttö on jätetty täysin pois. Kaikki luokat on kätevämpi varata suoraan koodista ohjelman alussa. Pätkä määrittelystä (Erkki saaressa):
WEAPON_class Aseet[] = { /* Nimi Min Max Range*/ {"Nyrkit", 1, 2, 1}, {"Puukko", 2, 3, 1}, {"Nahkaruoska", 2, 3, 3}, {"Sapeli", 2, 4, 1}, ... RACE_PALETTE Rodut[]={ /* nimi elomax manax pelo pman spec nsuoja rad kok */ {"Pärvelö", 1, 2, 8, 0, 0, 0, 2, 1}, {"Örvökölliäinen", 1, 0, 10, 0, 0, 1, 3, 2}, ...
Lisäksi on pyydetty tekemään niin spesifisiä systeemejä esittelypeliin (kuten kaupankäynti, keskustelu, etc.), että niiden käyttöönotto edellyttäisi enginen rakenteeseen puuttumista. Tämän vuoksi en tee sitä, koska muutoin se jumittuisi edustamaan sitä yhtä tiettyä rakennetyyppiä. Pidän perusrakenteen koskemattomana, jotta sitä on helpompi muokata omaan peliin sopivaksi (sitten jahka julkaisen sen).
Toivottavasti tämä tietopaketti auttaa ymmärtämään, miksei esimerkkipeli edes yritä olla pitkälle erikoistunut. Käytän siinä vain enginen perusfunkkareita. Ne ominaisuudet, jotka välttämättä haluatte mukaan ENGINEEN (==sisäänrakennettuja, hiton hankala poistaa omakätisesti myöhemmin jos ei ymmärrä koodin rakennetta), voitte ilmoittaa nyt tässä.
Kysymyksiäkin saa esittää. Vastaan ah niin mielelläni.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.