Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB: Pelin tekeminen Qbasicillä

Bowlman [26.11.2003 04:59:00]

#

Hakisini kaveriksi jotakin henkilöä, joka haluaisi alkaa tekemään jotakin peliä Qbasicillä. Itse olen harrastanut ohjelmointia commodore64 ajoilta, mutta ainoa kieli mitä osaan on Qbasic, mutta ohjelmoiminen on jäännyt hieman vähemmälle viime aikoina. Sain taas lisää innostusta ja teksisi mieli ruveta kirjoittamaan koodia.

Osaan mielestäni keskinkertaisesti kyseistä kieltä, ja toivon myös sinulla olevan jonkun verran tuntemusta kielestä. Voin lähettää jotakin töitä, jos haluat ja olisit halukas johonkin pelin tekoon. Siis pistä viestiä tälle osastolle tai sähköpostiini: Bowlman@Luukku.com

rndprogy [26.11.2003 14:59:48]

#

Mähän voisin ihan omasta ilosta lähettää jollekin qb räpellyksiä. Mutta enpä tiädä jaksanko juuri nyt alkaa tekemään mitää muuta peliä kun on toi pelintekokilpailu.

hunajavohveli [26.11.2003 20:51:53]

#

Voisin ollakin kiinnostunut. Minkäslaista peliä pitäis tehdä? Ja mikä mun osuus olisi siinä? Tuntemusta on kyllä myös ihan keskinkertaisesti.

Bowlman [27.11.2003 22:05:47]

#

No niin... Minulla oli hieman ongelmia tuon loggaamisen kanssa, mutta nytten tuo tuntuu toimivan (ainakin jotenkuten) Asiaan: Hunajavohveli en ole ajatellut vielä sen enempää minkätyyppinen peli voisi olla kyseessä. Mutta joku sellanen, mihin taidot luonnollisesti riittävät, ja joka on toteutettu tavalla jonka parhaiten osaa ja että omia taitoja voisi parhaansa mukaan soveltaa...

Mikä osuus sinulla olisi asiaan? No pelin tekijä, ohjelmoija tietenkin sama kuin minulla. En ole siis mistään suuresta pelitalosta, joka etsii ohjelmoijia, jotka saavat paikan ja jolle kuuluisi vain joku pieni osa pelistä. Tehdään niinkuin parhaaksi nähdään. Jos osaat jonkun osa-alueen paremmin kuin minä, voit luonnollisesti koodata enemmän sitä osaa jne.

Jos muita halukkaita olisi, niin olisi mukava jos ilmoittelisitte. Voidaan vaikka tehdä joku peli projekti myös suuremmalla porukalla, joskin useita kymmeniä henkilöitä ei tietenkään voi ottaa mukaan, koska silloin koko homma menee yhdeksi sähläilyksi. Tuskin niin montaa edes olisi tulossa, mutta kaikki halukkaat pistäkää viestiä.

rndprogy [28.11.2003 14:55:05]

#

Koska saa aloittaa?

Bowlman [28.11.2003 16:44:10]

#

Hei oikeesti... Mä en ole mikään työnantaja. Katotaan ja sovitaan sitten ku on aikaa ja innostusta, joitakin ideoita jne. Siis koko juttu on ihan harraste mielessä siis ei luonnollisestikkaan mitään kaupallista, eikä mitään muuta. Mut kiva t saan kaveriksi jonku, joitakin koodareita... =)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta