Elikä haluaisin systeemin, joka seuraa esim Nettiautossa uusia ilmoituksia tietyillä kriteereillä, ja hakee niistä muutamat tiedot minulle omalle koneelle vaikka csv-tiedostoon.
Esimerkkispeksit:
Toyota
Corolla
bensiini
manuaalivaihteisto
vm 2000-2007
..
kaikista kriteerit täyttävistä ilmoituksista ohjelma hakisi ajokilometrit, vuosimallin, moottorin koon ja ilmoituksen id:n ja tallentaisi ne tiedot kotikoneelle.
Onko tämäntapaiselle systeemille olemassa jo jotain valmista ratkaisua esim userscriptillä vai pitääkö väsätä itse? Javaa osaan jotenkin, php:tä vähän ja VB:tä vähän.
Edit myös olemassaolevien ilmoitusten tiedot pitäisi hakea. Sivuston ilmoitusvahti-toiminto ei tule kyseeseen.
Nettiautossa on kätevästi urlissa hakuehdot, joten yksi ajatus mikä on mielessä olisi tehdä käsin tuo haluttu haku nettiautossa, josta saat urlin tähän hakuusi (HUOM: Nettiauto listaa 30 tulosta / sivu). Tämän jälkeen tuota urlia voisi vaikka PHP:n file_get_contents:lla hakea, tai tämän koodivinkin avulla saa vaikka kirjauduttua nettiautoon, jolloin myös etäisyyden kotoaan saa hakuihin mukaan. Parsimisessa olen itse vastaavaa toteutusta tehnyt Simple HTML DOM Parserin avulla.
Vastaavan kuin tämä kaupallinen API?
Autosolution
groovyb kirjoitti:
Vastaavan kuin tämä kaupallinen API?
Autosolution
En ollut tuosta autosolutionista tietoinen. Systeemini käyttötarkoitus olisi seurata muutamien automallien hintapyyntöjen kehitystä ajan mittaan. Sitä varten tarvitsen kohtalaisesti aineistoa. Korrelaatiokertoimien laskennassa km-lukema tietysti on merkitsevä jne.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.