Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Tietojen automaattinen haku nettiautosta

hurumbara [16.10.2014 14:35:57]

#

Elikä haluaisin systeemin, joka seuraa esim Nettiautossa uusia ilmoituksia tietyillä kriteereillä, ja hakee niistä muutamat tiedot minulle omalle koneelle vaikka csv-tiedostoon.

Esimerkkispeksit:

Toyota
Corolla
bensiini
manuaalivaihteisto
vm 2000-2007

..

kaikista kriteerit täyttävistä ilmoituksista ohjelma hakisi ajokilometrit, vuosimallin, moottorin koon ja ilmoituksen id:n ja tallentaisi ne tiedot kotikoneelle.

Onko tämäntapaiselle systeemille olemassa jo jotain valmista ratkaisua esim userscriptillä vai pitääkö väsätä itse? Javaa osaan jotenkin, php:tä vähän ja VB:tä vähän.

Edit myös olemassaolevien ilmoitusten tiedot pitäisi hakea. Sivuston ilmoitusvahti-toiminto ei tule kyseeseen.

zigilii [17.10.2014 09:36:32]

#

Nettiautossa on kätevästi urlissa hakuehdot, joten yksi ajatus mikä on mielessä olisi tehdä käsin tuo haluttu haku nettiautossa, josta saat urlin tähän hakuusi (HUOM: Nettiauto listaa 30 tulosta / sivu). Tämän jälkeen tuota urlia voisi vaikka PHP:n file_get_contents:lla hakea, tai tämän koodivinkin avulla saa vaikka kirjauduttua nettiautoon, jolloin myös etäisyyden kotoaan saa hakuihin mukaan. Parsimisessa olen itse vastaavaa toteutusta tehnyt Simple HTML DOM Parserin avulla.

groovyb [17.10.2014 10:01:09]

#

Vastaavan kuin tämä kaupallinen API?
Autosolution

hurumbara [18.10.2014 11:08:33]

#

groovyb kirjoitti:

Vastaavan kuin tämä kaupallinen API?
Autosolution

En ollut tuosta autosolutionista tietoinen. Systeemini käyttötarkoitus olisi seurata muutamien automallien hintapyyntöjen kehitystä ajan mittaan. Sitä varten tarvitsen kohtalaisesti aineistoa. Korrelaatiokertoimien laskennassa km-lukema tietysti on merkitsevä jne.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta