Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP: Tekstin poisto tiettyyn kohtaan asti

PHP-koodari [14.10.2014 20:00:39]

#

Kuinka poistaa stringistä kaikki merkit ennen tiettyä merkkijonoa, vaikka </div>:ä.
Elikkä kuinka tämä:
<div id="test"><a href="jotain.php">Testi</a></div><div id="test"><a href="jotain.php">Testi</a></div>
Saadaan muotoon:
<div id="test"><a href="jotain.php">Testi</a></div>
Ja tässä ei siis tiedetä, että mikä tuo string on aluksi, eikä, että kuinka monta merkkiä on ennen ensimmäistä </div>:ä. Eli pitäisi olla tyyliin 'etsi missä ensimmäisen kerran </div> ja poista kaikki ennen sitä'

Metabolix [14.10.2014 20:06:26]

#

$s = "abcdef";
$t = "cd";
$s = substr($s, strpos($s, $t) + strlen($t));

The Alchemist [14.10.2014 21:19:56]

#

Vaihda edes nickiäsi, mikäli et näin alkeellisia ongelmia osaa ratkoa itse, kun kuitenkin selittää tarvittavan algoritmin sanallisesti. Tosin tuota kuvausta vastaava koodi on aika virheherkkä eikä siten toimi oikein kaikissa tilanteissa.

Turso [15.10.2014 14:12:00]

#

The Alchemist kirjoitti:

silkkaa vittuilua

Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun joku perkeleen aloittelija tuli tänne kyselemään tyhmiä.

feenix [16.10.2014 11:26:49]

#

The Alchemist kirjoitti:

Vaihda edes nickiäsi, mikäli et näin alkeellisia ongelmia osaa ratkoa itse, kun kuitenkin selittää tarvittavan algoritmin sanallisesti. Tosin tuota kuvausta vastaava koodi on aika virheherkkä eikä siten toimi oikein kaikissa tilanteissa.

Haluaisinpa nähdä sinut tekemässä edes alkeellista alkemiaa. Jos et osaa, voisitko edes vaihtaa nickisi vähän paremmin kuvaavaksi, kiitos.

Lebe80 [16.10.2014 11:33:31]

#

Postaan eeppiseen ketjuun

ts.
Lopettakaa

Vastaus

Aihe on lukittu, joten siihen ei voi vastata.

Tietoa sivustosta