Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: libVLC ja muistivuoto?

kayttaja-3842 [08.09.2014 15:37:29]

#

Terve kaikki,

Onko kellään kokemusta libVLC käytöstä. Tarkoitus olisi VLC -kirjan kautta streamata ääntä.

VLC asetukset:

Lähtö: "imem://"
Koodaus: #transcode{vcodec=none,acodec=vorb,ab=128,bit-depth=16,channels=1,samplerate=44100}:http{mux­=ogg,dst=:1234/stream}
Optiot: "-vvv,:imem-get=%ld,:imem-release=%ld,:imem-data=0,:imem-caching=0,:imem-cat=4,:imem-samplerate=%d,:imem-channels=1,:demux=rawaud,:rawaud-channels=1,:rawaud-samplerate=%d"

...luen VLC callback -funktiossa aina sampleraten verran eli 44100 samplea. Koska sisään tuleva data on asetettu "data" -moodiin eli imem-cat=4 VLC:n pitäisi itse laskea PTS ja DTS, sekä korjata kelloansa suhteessa main threadin lukiaan joka lukee kerran sekunnissa tuon 44100.

Kuitenkin VLC ollessa imem-cat=4 => data -tilassa näyttäisi muisti ohjelmalla nousevan koko ajan. Itse tuhoan varatun muistin imem-release callbackissä aina kun sitä kutsutaan + tarkitanu koodin monasti läpi. Näin ollen olen tullut tulokseen että VLC ei jostain syystä putsaa omaa puskuriaan vaa puskee sinne dataa koko ajan.

Eli onko kellään muulla vastaavaa kokemusta VLC:tä ja mahdollista ratkaisua ongelmaan?

- Kiitos.

kayttaja-3842 [09.09.2014 10:30:39]

#

...näyttäisikin siltä, että ko. muistivuoto poistui kirjastojen päivitysten myötä. Uusi kirjasto imee puskuriinsa myös kohtuu paljon dataa, mutta muisti ei nouse loputtomasti.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta