En nyt tiedä onko tämä oikea paikka kysyä, mutta kysyn kuitenkin.
Olen tässä yrittänyt blogia väsäillä ja jotain saanut tehtyäkkin. Tarkoituksena olisi saada kutsuttua googlebotti jotta sivu indexoituisi.
Webmaster tools:lla olen lähettänyt sitemap.xml indexointi pyynnön ja kohta
Crawl->sitemap näyttää, että indexed 6 kertaa.
Kuitenkin kohdassa Google index-> index status on tieto "total indexed 0"
Mites tämä nyt menee? Onko täällä Googlen webmaster tools käyttäjiä?
Onko sivu sallittu robots.txt:n avulla. Oletko koittanut "Hae kuten google"-toimintoa. Sivukartan (sitemap.xml) lähetys ei itsessään lisää sivuja googlen systeemiin. Oletko siis koittanut Indeksoi URL
<<
Itseäni ihmetyttää miksi Google ei enää tarjoa hakulausekkeeksi erästä itselle [omalle sivustolleni] tärkeää hakulaiseketta joka ennen tuli aina 2. ehdotuksissa (automaattinen täyttö). Mystisesti on poistunut missä ikinä hakeekin.
robots.txt on "allow" tilassa tuo testauksen perusteella.
Vai onko tuo jotenkin väärin tehty?
User-agent: Mediapartners-Google
Disallow:
User-agent: *
Disallow: /search
Allow: /
Sitemap: http://bloginosoite/feeds/posts/default?orderby=UPDATED
Tuon "Hae kuten google" toiminnon olen tehnyt useamman kerran.
Edit: Käytön blogspottia ja sen asetuksissa on erikseen tuo robots.txt "Muokattu robots.txt-määritys" Siihen en ole koskenut.
Ehkä google ei ole vielä käynyt sivuasi läpi. Ei se kuitenkaan ihan heti tapahdu. Tai sitten en ymmärrä ongelmaa.
Odota viikko-pari ja katso sitten.
Sivu on ollu online jo 2kk
Ok, eli selkeästi joku estää tuon indexoinnin. Minulla on toinen yhtä vanha blogi joka jäi vain kokeiluksi eikä siinä ole kuin kaksi postausta sisältöä. Silti se on indexoitu, mutta tämä aktiivinen blogi ei ole.
Nyt pitäisi sitten yrittää selvittää mitä olen tehnyt väärin... Voiko joku epäonnistunut meta koodi estää indexoinnin?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.