Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windows 8

nahkiainen [28.07.2014 23:59:48]

#

Semmosta vaan kysyisin että kun mulla on läppäri jossa on Win8 64bit ja olen hankkimassa pöytäkonetta niin onko mahdollista saada tuo windows siihen koneeseen?

Anaatti [29.07.2014 21:55:06]

#

Tavallisesti (toisin sanoen aina) läppäreissä mukana tulevat Windowssit ovat OEM-versioita, eli niitä ei voi siirtää toiseen koneeseen. Jos haluat varmistua asiasta, voit kaivaa Windowssin tuotetunnuksen (ProductID) esille, joka on OEM-versioilla muotoa XXXXX-OEM-XXXXXXX-XXXXX (X:t ovat numeroita). Apua tuotetunnuksen löytämiseen.
Sen sijaan kuluttajille myytävät erillis-Windowssit ovat tavallisesti Retail-versioita, joita voi siirtää koneesta toiseen, mutta voi olla kerralla asennettuna vain yhdeen koneeseen. Näiden tuotetunnukset ovat muistaakseni muotoa XXXXX-XXX-XXXXXXX-XXXXX.

Macro [30.07.2014 09:06:52]

#

Anaatti kirjoitti:

– – OEM-versioilla muotoa XXXXX-OEM-XXXXXXX-XXXXX (X:t ovat numeroita). – –

Aika jännä.. Mulla on edessä sekä OEM- että retail-versiot, ja molempien aktivointikoodit ovat muotoa XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX.

Omasta kannettavastani poistin palautusosion, kun oletin, että mukana olisi ollut koodi. No eipä ollut. Kaivoin jollain ohjelmalla koodin esiin Windowsista, mutta tämä ei aktivoitunut muiden kuin sen Sonyn alkuperäisen levyn kanssa. Eli eivät taida olla siirrettäviä. Jos kaupasta taas ostaa OEM-version, näitä voi asentaa uudelleen mihin vaan koneeseen.

Anaatti [30.07.2014 14:34:44]

#

Macro kirjoitti:

Aika jännä.. Mulla on edessä sekä OEM- että retail-versiot, ja molempien aktivointikoodit ovat muotoa XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX.

Nuo aktivointikoodit (Product Key) ovat kyllä tuota muotoa, mutta tuo onkin eri asia kuin tuotetunnus (ProductId). Menevät varsin helposti sekaisin.

nahkiainen [31.07.2014 19:05:31]

#

Ja semmonen jutu että jos ostan OEM windows asennus levyn niin voiko sen asentaa usb tikulta

Grez [01.08.2014 11:24:38]

#

Voi toki. Joudut kopioimaan tietysti sen levyn sisällön USB-tikulle ja tekemään siitä boottaavan. Tarkempia ohjeita löytyy netistä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta