Tervehdys kaikille tasapuolisesti!
Tässä olen hieman yrittänyt pienillä aivoillani pähkäillä kuinka saisin erään asian toteutetuksi.
Nimittäin minulla on tälläinen valikko josta tuo UL-elementti on oletuksena piilotettu, se pitäisi kuitenkin silloin näkyä jos minulla on jokin sivu valittuna, eli LI aktiivisena. Kuinkahan saisin sellaisen pelittämään, se ei varmaankaan ole teille osaajille kuin sormien napsautus ;)
Auttakaahan minut ulos tästä ongelmasta!
Tässä on valikon HTML koodi:
<nav class="mod_navigation togglemenu block"> <h2>Esikäsittely</h2> <a href="fi/teollisuus/esikasittely/lajittelu.html#skipNavigation21" class="invisible">Ohita navigointi</a> <ul class="level_1"> <li class="active first"><span class="active first">Lajittelu</span></li> <li class="sibling"><a href="fi/teollisuus/esikasittely/kasvispesurit.html" title="Kasvispesurit" class="sibling">Kasvispesurit</a></li> <li class="sibling last"><a href="fi/teollisuus/esikasittely/mullan-ja-kivenerottimet.html" title="Mullan ja kivenerottimet" class="sibling last">Mullan ja kivenerottimet</a></li> </ul> <a id="skipNavigation21" class="invisible"> </a> </nav>
Huomaa tuossa se <li class="active"> <- tämän pitäisi tuoda tuo <UL> elementti näkyviin.
Ja tässä on minun JavaScript (Jquery) koodi:
... $("#main .togglemenu ul").hide(); // tämä piilottaa <ul> elementin avatessa sivua $("ul > li.active").show(); // <-- tähän pitäisi keksiä se juttu // tämä taas avaa ja sulkee tuon <ul> elementin kun valikkoa klikataan $("#main .togglemenu").mousedown(function () { $(this).find("ul").slideToggle("slow"); ...
Ja haasteen lisäämiseksi minulla on useampi näitä valikoita samalla sivulla.
Jotenkin se tapahtuu kai tuolla (this).parent("ul") tms...
Mutta auttakeehan miestä mäessä!
$("ul > li.active").parent("ul").show();
Yes! Hienosti pelaa nyt, kiitos paljon tästä!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.