Milläköhän keinolla saisi Qt:n ja qwt:n toimimaan Ubuntu 14.04:ssä niin, että esimerkiksi oscilloscope -esimerkkiohjelma (hmmm, tai projekti) toimisi.
Olen ladannut paketit Ubuntun Ohjelmistokeskuksesta.
Vaikuttaa siltä, että paketeissa voisi olla joitain versioinneista johtuvia yhteensopimattomuuksia, mutta en osaa niitä perata. Ja toisaalta pitäisi pakettienkin olla toimivia ihan suoraan.
teele
Mitä olet tehnyt, ja millä tavalla se ”ei toimi”?
Eikös ubuntussa ole -dev paketteja? oletko asentanut ne ja ainakin joku build essential tai developer tools oli juttu. En ole hetkeen tunkannut kyseistä distroa.
Ja todellakin virheilmoitus ois kiva.
Niitä ongelmia oli aika paljon yhteensä, niin en listaillut niitä viestiin, kun näytti siltä, että kyse ei ollut yksittäisestä ongelmasta.
pro -tiedostossa piti itse lisätä QTGUI ja qwt piti itse laittaa include -polkuun, mutta sitten tuli ilmoituksia, että säätöpyörän (Wheel) luokkafunktioita ei löydy (mmäärttelemätön viite), ja tämä alkoi näyttää jo vähän siltä, että omat lisäykset eivät enää riitä, vaan on kyse jostain versiointiasiasta.
Mutta Kubuntun puolella taitaa olla toimiva systeeemi. Sitä täytyy kokeilla joskus.
Kubuntu ja Ubuntu käyttävät täsmälleen samaa pakettivarastoa, joten niiden välillä ei ole tässä asiassa eroa.
Edelleenkään en tiedä, mitä olet tehnyt eli mitä paketteja olet asentanut ja minkä koodin olet ladannut ja miten yrität sitä koodia kääntää. Vaikea näillä eväillä ehdottaa mitään ratkaisua.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.