Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: XP kierrätykseen?

Sivun loppuun

Tapsa [13.05.2014 04:05:11]

#

Minulla on kolme konetta XP 32B, 7 32B ja 7 64B. Ainut jossa pyörii ohjelmat joita käytän on XP seiska 32 bittisenä jotenkuten, mutta seiskat ei ole minua varten suunniteltu. Haluaisin koneen jossa pelaa QBasic kaikilla versioilla (tallennus/avaus, helppi ym. XP:ssä toimii ainakin karvalakkiversio. En ole QB4.5 versiota saanut täysin toimimaan XP:kään. Puhumattakaan QB7.1

Vinukat 95, 98 ja 2000 oli minulle mieleisiä järjestelmiä!

Nyt on neliytimisiä, joista ei ole minulle mitään iloa, päinvastoin! Mitä järkeä poistaa seiskasta XP:ssä niin upea "ETSI"-toiminto????????????????

Varastossa minulla 90MHz Pentium jonka ottaisin heti käyttöön mutta kun siinä ei ole edes USB-liittimiä. USB siksi että voisin siirtää dataa toisille koneille. Nettiin käyttäisin näitä huippunopeita, äly hoi!!!!

Blaze [13.05.2014 10:35:37]

#

Jos antiikilla haluaa leikkiä, niin eiks sillon emulaattorit oo kova sana?

vuokkosetae [13.05.2014 10:44:56]

#

vmware, virtualbox jne ovat ihan kohtuullisia ratkaisuja XP ajamiselle.

Ja on se etsi toiminto siellä. Ottaa explorerin ja katsoo siitä oikeasta reunasta ylhäältä.

Tapsa [13.05.2014 11:09:28]

#

Blaze kirjoitti:

Jos antiikilla haluaa leikkiä, niin eiks sillon emulaattorit oo kova sana?

Ei ole ratkaisu. Kyllä QBasicin täytyy edes jotain vauhtia pitää, muuten menee ilo käyttää koko ohjelmaa.

Ymmärrän kyllä mutta "antiikki" on mielestäni väärä sana. Vitsi vitsi. Eikö millään ole enää väliä,3...4 vuoden välein uusi kone ja vanha romuksi???????

Lebe80 [13.05.2014 11:25:14]

#

Mikä olikaan kysymys?

Tapsa [13.05.2014 11:46:07]

#

Lebe80 kirjoitti:

Mikä olikaan kysymys?

Se tässä vaivaa että alkaa tulla ahdasta tässä yksiössä. Tällä hetkellä käsissäni on kolme toimivaa konetta. 2,4GHz, läppäri ja neliytiminen, en vaan käsitä mihin näitä uudempia koneita tarvitaan??????????????

Lebe80 [13.05.2014 11:52:51]

#

Tapsa kirjoitti:

Lebe80 kirjoitti:

Mikä olikaan kysymys?

Se tässä vaivaa että alkaa tulla ahdasta tässä yksiössä. Tällä hetkellä käsissäni on kolme toimivaa konetta. 2,4GHz, läppäri ja neliytiminen, en vaan käsitä mihin näitä uudempia koneita tarvitaan??????????????

Ei niistä kolmesta varmaan kahta tarvitsekaan. Tyhjennä kovot ja anna sukulaisille, tai vie Kuusakoskelle.

Grez [13.05.2014 12:21:12]

#

Tapsa kirjoitti:

en vaan käsitä mihin näitä uudempia koneita tarvitaan??????????????

Uudemmissa koneissa ei välttämättä näppäimistössä jää kysymysmerkkipainike jumiin.

Minäkin usein mietin tuollaisia. Kävin esimerkiksi puutyöverstaalla ja siellä oli sorvi, sirkkeli ja tasohöylä. Jäin miettimään että mihin näitä tarvitaan, kun kuitenkin taltta, pokasaha ja hiomapaperi on toimineet ennenkin ihan hyvin. Ja tarkemmin kun ajattelee niin aika turhiahan nekin on kun vasara on kuitenkin paras työkalu.

Tällä siis viittaan siihen että haluat tehdä QBasicilla vaikka moniin tehtäviin huomattavasti tehokkaampia ja paremmin sopivia työkaluja on tarjolla.

Shrike [13.05.2014 13:14:04]

#

Tapsa kirjoitti:

Ymmärrän kyllä mutta "antiikki" on mielestäni väärä sana. Vitsi vitsi. Eikö millään ole enää väliä,3...4 vuoden välein uusi kone ja vanha romuksi???????

Pointtisi? Vista on ollu markkinoilla vuodesta 2007, eli 7 vuotta. Seiskan ja vistan ero on oman muistikuvan mukaan varsin pieni (Windowsia kun enään käytän vain pelaamiseen, loput teen linuxilla) eikä hyppy XPstä Vistaan muistaakseni ole kovin suuri lukuun ottamatta ulkoasua.

Tapsa kirjoitti:

Nyt on neliytimisiä, joista ei ole minulle mitään iloa, päinvastoin! Mitä järkeä poistaa seiskasta XP:ssä niin upea "ETSI"-toiminto????????????????

Miten prosessorin ytimien määrä vaikuttaa käyttöjarjestelmän toimintoihin? Ja se kysykysmerkki kannattaa korjata.

The Alchemist [13.05.2014 13:25:48]

#

Alkoholi ja tietokoneet eivät koskaan sovi yhteen, muistakaa se, lapset.

Blaze [13.05.2014 13:27:14]

#

Tapsa kirjoitti:

Ymmärrän kyllä mutta "antiikki" on mielestäni väärä sana. Vitsi vitsi. Eikö millään ole enää väliä,3...4 vuoden välein uusi kone ja vanha romuksi???????

Kommentillani viittasin siis tosiaan QBasiciin. Oon jossain määrin samaa mieltä ja huolestunu kuluttajaraudan tarpeettoman nopeesta kierrosta. Sisäinen ekohippini tykkäis, jos rautaa päivitettäis harvemmin ja softaa useemmin. Ei se perheenäiti tarvi tehokkaampaa läppäriä parin vuoden välein, jos ne vehkeet vaan kestäis, mut millä tahansa tietotekniikan mittapuulla 20+-vuotias QBasic on kyllä ihan oikeasti jo antiikkia.

Tapsa kirjoitti:

en vaan käsitä mihin näitä uudempia koneita tarvitaan??????????????

Kai sulla oli jotain mielessä ku ne ostit?

feenix [13.05.2014 14:10:29]

#

Blaze kirjoitti:

Sisäinen ekohippini tykkäis, jos rautaa päivitettäis harvemmin ja softaa useemmin. Ei se perheenäiti tarvi tehokkaampaa läppäriä parin vuoden välein, jos ne vehkeet vaan kestäis

Jos läppäri ei kestä paria vuotta, kannattaa ehkä jättää ne halpismarkettiromut väliin sitten, tai vaihtaa merkkiä, jos ei ole moisista kyse? Ei minun lähipiirissäni vaihdeta konetta noin usein.

Juuri olen tässä viemässä yhtä Pentium M -läppäriä jatkokäyttöön tutulle, onkohan sekin jo vuosikymmenen vanha ja hyvin toimii. Pari muutakin pitäisi laittaa jatkoon jonnekin, ilman mitään ongelmia vuosikausia niitäkin käytetty. Itse asiassa yksikään kone ei ole tainnut alta hajota minulla vuosien aikana, ihan muusta syystä päivitetty.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta