Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ubuntun update manager ei ehdota uutta julkaisua

vesikuusi [26.04.2014 16:17:52]

#

Moi,

Onko joku päivittänyt vielä Ubuntu 13.10:stä 14.04 LTS:ään? Sehän on ollut saatavilla 17.4 lähtien, silti update manager ei näytä löytävän uutta julkaisua. Minulla siis Ubuntu 13.10, suomen kielellä.

Voiko viivästys johtua kielen tuesta, vai mistähän on kysymys? Olen tarkistanut asetukset ja kokeillut seuraavia komentoja/ohjelmia, jotka ovat tulleet vastaan googlaillessa

update-manager -d
apt-get dist-upgrade
do-release-upgrade
do-release-upgrade -d

Kiitos kuulukoon hänelle, joka osaa auttaa. :)

-tossu- [26.04.2014 16:33:19]

#

Päivitin Kubuntu-asennukseni manuaalisesti jokin aika sitten ilman ongelmia. Suomen kielen tuesta en tosin tiedä mitään.

Päivitin näin:

perl -pi -e 's/saucy/trusty/g' /etc/apt/sources.list
apt-get update
apt-get dist-upgrade --purge

Jaska [26.04.2014 17:14:48]

#

Ubuntussa pystyy valitsemaan, miten uusia versioita ilmoitellaan. Ainakin mun Xubuntussa voi katsoa software-updaterin asetuksista, onko kohta "Notify me of a new Ubuntu version" valittu never.

vesikuusi [26.04.2014 17:29:05]

#

Kiitos tiedosta, -tossu-.

Jaska, olen tarkistanut asetuksista, pitäisi ilmoittaa LTS-julkaisuista.

Pitäs muutenkin kyllä siirtyä kokonaan englannin kieleen, vaikken usko sillä suoraa vaikutusta tähän olevan.

vesikuusi [27.04.2014 12:48:15]

#

Okei, ongelma taisi ratketa...? Kokeilin jo tätä aiemmin, ja kokeilin nyt vielä uudelleen: laitoin asetuksista ilmoittamaan kaikista julkaisuista, eikä pelkästään LTS:stä. Suljin ja starttasin managerin uudelleen, ja nyt se sitten ilmoitti, että 14.04 saatavilla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta