Eli tämä on osa suurempaa ohjelmaa, ongelma on seuraavanlainen:
minulla on taulu jonka nimi on "abc", siellä on kenttä nimeltään "ryhmä".
Ryhmä -kentässä on numerointi 1-9 (samoja lukuja esiintyy useamman kerran).
Formissa minulla on teksti boksi johon minun pitäis saada tuotua tietoa siten että jos numero kannassa on 1 ja 5 väliltä boksiin kirjoitetaan sana vaikkapa "mustikka" jos numero on 6 ja 9 väliltä boksiin tulee teksti vaikka "porkkana".
Oon jo koittanu kaikkee mahollista maan ja taivaan väliltä mutta en vaa keksi miten ton sais toteutettuu.
Sinänsä tossa hommassa ei vaikuttaisi olevan mitään järkeä, mutta tässä koodi joka tekee täsmälleen pyytämäsi....
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer) Dim rs As Recordset 'Kannassa on taulu jonka nimi on abc ja siellä on kenttä nimeltä ryhmä 'Haetaan (yksi) numero kannasta Set rs = CurrentDb.OpenRecordset("Select top 1 Ryhmä from abc") Select Case rs!Ryhmä 'Jos numero kannassa on 1 ja 5 väliltä boksiin kirjoitetaan sana vaikkapa "mustikka" Case 1 To 5 Boksi.Value = "mustikka" 'jos numero on 6 ja 9 väliltä boksiin tulee teksti vaikka "porkkana" Case 6 To 9 Boksi.Value = "porkkana" End Select End Sub
Sit näin yleisenä näkemyksenä että et todellakaan halua tehdä sovelluksia accessilla.
Kiitoksia, olen samaa mieltä tosta yleisestä näkemyksestä mutta kuten tuossa mainitsin että tämä on osa isompaa ohjelmaa. Jatkokehitän yhtä toisen ihmisen tekemää ohjelmaa nii minulla ei ole vaihtoehtoja :(
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.