Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Apua porttien avaamisessa

teppotulppu [01.04.2014 21:05:01]

#

Termos vaan kaikille, olis sellanen kysymys vaan että osaako kukaan neuvoa kuinka avata portteja xboxille? Ei meinaan tuu mitään tosta pelaamisesta kun toi NAT huutelee moderatea. Minulla on joku Telewell tw-501 v3(b) modeemi ja
tältä näyttää se formi johon ne tiedot sitte pitäis laittaa http://i.imgur.com/4W1AX4S.jpg, pitäisi avata portit:

Portti 88 (UDP)
Portti 3074 (UDP ja TCP)
Portti 53 (UDP ja TCP)
Portti 80 (TCP)

mutta en tiedä mihin riveille pitää mitäkin tietoja laittaa. Ja tuosta sisäverkon IP-osoite dropdown kentästä tulee tälläiset kolme vaihtoehtoa:

192.168.0.102
192.168.0.101
192.168.0.100

Että jos joku viisaampi immeinen osaisi kertoa että miten nuo tiedot pitäisi tuonee sijoittaa niin olisin erittäin kiitollinen.

Metabolix [01.04.2014 21:08:15]

#

Laita portti kaikkiin kohtiin, joissa lukee ”portti”, ja valitse pudotusvalikosta oikea protokolla (UDP tai TCP). Sisäverkon IP-osoite pitää katsoa siitä tietokoneesta, johon olet ohjaamassa liikennettä; netti auttaa.

Hennkka [01.04.2014 21:16:06]

#

Sovelluskohtaan laitetaan sen sovelluksen/protokolan (Xbox/HTTP/FTP/joku) nimi, joka porttia tarvitsee. Tämä on sinua itseäsi varten, jotta myöhemmin tiedät, miksi portti on edes avattu.

Protokolakohtaan valitset käytettävän protokolan (TCP/UDP).

Ulkoverkon portti tarkoittaa porttia, johon muut yrittävät yhdistää. Tässä tapauksessa siis portit 88, 3074, 53 ja 80.

Sisäverkon IP tarkoittaa osoitetta, johon ulkoa tuleva pyyntö ohjataaan. Tähän siis laitetaan boxisi IP-osoite (löytyy varmaankin boxin verkkoasetuksista). Jotta laitteen sisäverkon IP pysyisi samana, kannattaa se määrittää staattiseksi. Tämä tapahtuu boxin asetuksista (jostain ruksista valitaan, ettei käytetä DHCP-palvelimen antamaa IP:tä). Lisäksi kannattaa kertoa DHCP-palvelimelle, ettei se yritä antaa sitä jollekin toiselle koneelle.

Sisäverkon portti viittaa porttiin, johon boxisi odottaa saavansa yhteydenottoja. Tässä tapauksessa kyseessä on nuo samat portit. Tämä on sitä varten, että jollain voi esimerkiksi olla palvelin, joka hostaa sivuja portista 8080, mutta jonka halutaan näkyvän internettiin standardin mukaisessa portissa 80.

Ajastuksen osaatkin varmaan säätä itse ;)

teppotulppu [01.04.2014 21:17:27]

#

Siis miksi tässä pitää jonkun tietokoneen IP laittaa? Tarviiko tietokoneen olla päällä aina kun käytän xboxia?

Metabolix [01.04.2014 21:18:48]

#

Xbox on myös tietokone. Pitää siis laittaa Xboxin IP.

teppotulppu [01.04.2014 21:24:06]

#

Jumantsuikeli! Ei huuda enää NAT erroria, kiitosta vaan kummalekkii. Sori jos mä vaikutan vähän tyhmälle mutta nää tietokone jutut ei oo mun spesialiteettiä. Kiitos!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta