Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: html-tiedostoon salasanapääsyn lisääminen

LCHawk [31.03.2014 16:04:53]

#

Eli ongelma on seuraava:

Teen Simulinkilla raportin mallista ja tämä tulee html-tiedostona. Kuinka voin lisätä tähän syntyneeseen html-tiedostoon toiminnon,että kun sitä yrittää avata urlin avulla, se kysyisi salasanaa ja vain salasanan oikein antamalla tiedosto avautuu?

Homman nimenä olisi siis lähettää sähköpostilla graduohjaajalleni linkki tuohon dokumentaatioon ja sitten hän pääsisi siihen käsiksi käyttäen kertomaani salasanaa.

-tossu- [31.03.2014 16:18:51]

#

Mikäli osoite välttämättä tarvitsee salasanasuojauksen, kannattaa se hoitaa palvelinpuolella esimerkiksi sopivalla .htaccess-tiedostolla. Salasana ei tosin tuo juurikaan lisäturvaa verrattuna urliin, joka ei ole arvattavissa.

Jos haluat välttämättä kikkailla salasanasuojauksen html-tiedostoon, voit salata tiedoston ja tallentaa sen osaksi toista tiedostoa yhdessä skriptin kanssa, joka kysyy käyttäjältä salasanaa, purkaa salauksen ja näyttää salatun sisällön. Salausta ei tarvitse, eikä missään nimessä kannatakaan tehdä itse, vaan siihen löytyy valmiita kirjastoja kuten crypto-js.

Lebe80 [31.03.2014 16:57:15]

#

Eikö tuossa käy se, että ohjaaja saisi vain linkin, jota kukaan ei pysty arvaamaan?

munsivu.fi/gradu/izos3468eqazek/index.html

Ja muistat vain poistaa hakemiston tietyn ajan kuluttua.

LCHawk [31.03.2014 17:10:32]

#

Joo, kyllä se toimii ja näin meillä yleensäkin toimitaan. Itse en vain haluaisi, että se olisi kaikkien nähtävillä, vaan haluaisin itse laittaa tuollaisen suojauksen, mutta jos se on tosi monimutkaista, niin sitten antaa olla.

-tossu- [31.03.2014 17:57:39]

#

Riippuen siitä, millainen palvelin käytössäsi on, ratkaisu voi olla hyvinkin helppo. Kristallipalloni veikkaa, että tiedosto on web-hotellissa, jossa salasanasuojauksen saa käyttöön cPanelista klikkailemalla tai .htaccess-tiedostolla.

LCHawk [31.03.2014 18:17:39]

#

Joo, tiedosto on arkku.net-webbihotellissa.

-tossu- [31.03.2014 18:27:51]

#

Kokeile tätä ohjetta: http://www.arkku.net/ohje/1686

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta