Tuhosiko facebook PHP:n sellaisena kun sen tunnemme?
Vai kestääkö PHP?
Hacklang
Fucking a!
En usko että PHP tulee Hackin myötä mihinkään katoamaan. Eihän PHP ole kadonnut minkään muunkaan tekniikan tulon myötä (vaikka tässä tilanne erilainen onkin, kun Hack on sen verran lähellä PHP:tä).
Tilanne varmaankin vastaava mitä Dart ja TypeScript teki JavaScriptille, eli eivät JS:ää mihinkään kuopanneet.
Facebook järjestää tänään Hack Developer Dayn mikä näkyy striiminä tänään alkaen 20:00 osoitteessa http://www.ustream.tv/channel/hack-developer-day
Aikataulu ja lisätietoja: https://www.eventbrite.com/e/hack-developer-day-registration-10977795883
Enpä ollut ennen kuulutkaan moisesta uudesta kielestä. Vaikuttaa nopean vilkaisun jälkeen lupaavalta. Päästään astetta lähemmäs kunnon ohjelmointikieliä. Varsinkin tuo olio pohjaisuus ovat minun mieleeni.
Mun mielestä tää uudistus menee hieman hukkaan, kun sitä lähdettiin tekemään tarkoituksena säilyttää melko kattava yhteensopivuus nykyisen php:n kanssa. Se myös luo aika oudon kilpailutilanteen, jossa hackin kehittäjät kilpailevat php:n kehittäjien kanssa "saman" kielen kehittämisestä ja jopa käyttäjäkunnasta.
Muutenkin nähdäkseni tilanne tulee joka tapauksessa kärjistymään niin, että hackin kehittäjien täytyy katkaista siteet php:hen ja lähteä kulkemaan omaa polkuaan. Mitä sitten tapahtuu, kun php:n kehittäjät lisäävät kieleensä ominaisuuden, joka on syntaktisessa ristiriidassa hackin kanssa? Kyllähän php:täkin yritetään kehittää ja tuskin voidaan edellyttää, että php:n kehittäjien täytyisi huomioida yhteensopivuus jonkin kilpailevan toteutuksen kanssa.
PHP - kielelle ei voi olla haitaksi se että useammat tahot vievät sitä eteenpäin suoraan tai epäsuorasti.
Kyllähän tämä myös laittaa paineita PHP - tiimille tuoda jossain vaiheessa vastaavat ominaisuudet mukaan tulevaisuuden isoihin julkaisuihin: staattinen tyypitys, paluutyyppi etc.
Olen ehdottomasti samaa mieltä että pitäisi julkaista PHP versio, joka ei ole pilattu yhteensopivuudella aikaisempiin versioihin. Sitten 5.* ja 6.* voitaisiin viedä yhtäaikaisesti eteenpäin, kunnes lopulta 5 versiolle loppuu tuki.
PHP:n ei pitäisi enää kärsiä aikaisemmista virhearvioinneista.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.