Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Google Maps: Markerin draggaaminen tökkii

Triton [27.02.2014 23:55:49]

#

Mulla on nyt sellainen tilanne, että mulla on kaksi jsp-tiedostoa, joista toinen on sisällytetty osaksi toista sivua iframella. Nyt mulla on tässä parent-sivussa myös divi, johon mä olen iframen content-sivusta käsin asettanut google mapsin kartan käyttämällä google.maps.Map-oliota. Nyt on kuitekin se ongelma, että mä olen tälle kartalle lisännyt markerin eri google.maps.Marker-olion, jonka draggable-arvo on true eli sitä voi siirrellä kartalla, mutta syystä tai toisestä tämä markerin draggaaminen toimii töksähtäen eikä sulavasti. Se on jo selvä, että ongelma aiheutuu tästä iframesta, mutta onko tähän olemassa jotain fixiä? Iframesta en tule pääsemään eroon, se on vain tässä kohtaa fakta. Epäilen, että se voisi jollain tavalla liittyä eventtien toimintaan, mutten tiedä oikein tarkkaan, että miten.

p99o [28.02.2014 00:26:04]

#

Miksi kartan on oltava iFramessa? miksei divissiä.
Kaikissa ohjeissa homma on tehty niin että on #map tai #map_canvas

http://code.google.com/p/jquery-ui-map/wiki/Examples

Triton [28.02.2014 10:55:53]

#

Kuten jo ensimmäisessä viestissä kerroin, niin kartta on divin sisällä, mutta tämä divi on parent.document-oliossa. Kyseessä on vanhempi järjestelmä, jossa on käytetty iframeja ja niistä ei nyt vain päästä eroon tässä kohdin. Kartta ei myöskään voi olla samassa iframessa kuin itse js-koodi, koska kartan resoluutio pitää olla isompi, mitä tämä iframe on.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta