Ei varsinaisesti mihinkään tiettyyn kieleen liittyvä, mutta katsoisin ohjelmointiin liittyväksi. Nimittäin matematiikkaan ja kaavoihin.
1) On kolme muuttujaa. Millisekunnit, Framerate ja Kirkkaus sanotaan näin. Kirkkaus on väliltä 0-255 ja se pitäisi pudottaa nollaan tai sen alle Millisekuntien määrittelemässä ajassa suhteutettuna Framerateen. Mikä on oikeaoppinen kaava laskea pudotus per kehys?
2) Kirkkaudesta ja kontrastista. Kun otetaan molemmat käyttöön mikä on kaava niiden laskemiseen? Entä kun lasketaan yksiväriselle paletille nuo onko siinä mitään erityistä huomioon otettavaa?
3) Vektoreista, mutta lyhyesti. On 256 suuntaa, ideoita miten laskea vektorit niille? Oikeammin miten laskea tarkat vektorit jotka eivät heitä lainkaan.
En katso koodin olevan tarpeen, mutta selkeät kaavat joiden lukeminen ei vaadi peruskoulutaitoja enempää. Hyvin selkeät kaavat...
-Grey- fhtagn!
1) Oikea kaava on -Kirkkaus/(Millisekunnit/(1000/Framerate)). Tarvittaessa pyöristä nollasta poispäin.
2) En ymmärrä kysymystä.
3) Varmaan tarkoitat, että kaksiulotteisessa maailmassa olet jakanut ympyrän 256 osaan (360 asteen sijaan). Suuntavektorit saat tietenkin sinillä ja kosinilla: t = suunta*2π/256, x = cos(t), y = sin(t), ja matematiikkasaivartelijoiden iloksi vielä siis vektori = xi+yj.
Suosittelen sivuston matematiikkaoppaita, joissa kerrotaan kulmista ja vektoreista.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.