Terve.
function spawnCoin() { coinsTimer.stop(); var coinY = Math.random() * game.height / 2; var coin = coins.create( game.width, coinY, 'coins', Math.floor(4 * Math.random()) ); coin.anchor.y = 0; coinsTimer.start(); coinsTimer.add(4 * Math.random()); }
Tuohon 'coins' kohtaan olisi tarkoitus saada pyörivä kolikko, joka toteutettu seuraavasti:
var assets = { spritesheet: { coins: ['coin.png', 24,24] } coins1 = game.add.sprite(60,10,'coins'); coins1.animations.add('flipcoin', [0, 1, 2, 3], 10, true);
Mitenkäs tällainen onnistuisi?
Gif ei myöskään pyöri tuossa kohtaa joten mikä neuvoksi?
Animaatio tehdään niin, että piirretään ruudulle eri hetkillä eri kuva. Sinun pitää siis piirtää monta kertaa ja joka kerta valita seuraava (tai ajallisesti oikea) kuva animaation kuvasarjasta.
coins1 = game.add.sprite(60,10,'coins'); coins1.animations.add('flipcoin', [0, 1, 2, 3], 10, true);
Ylläoleva antaa kyllä pyörivän kolikon ruudulle mutta ongelmana oli saada ko. kolikko tuohon funkkariin.
Tarkoituksena siis luoda tuolla funktiolla ruudulle useampi pyörivä kolikko.
Käytössä phaser.js jos se vaikuttaa mihinkään.
En edelleenkään ymmärrä ongelmaa. Jos pitää luoda monta kolikkoa, luo monta kolikkoa. Ei kai se vaadi kuin sen, että kopioit kolikonluontikoodin useammaksi kappaleeksi tai selvität kirjaston käyttöohjeista, onko tähän jokin erityinen muu tapa. Jos taas pitää saada kolikko yhdestä funktiosta toiseen, anna se parametrina tai tallenna se johonkin molemmille funktioille näkyvään ulkopuoliseen muuttujaan. Älä nyt mene sekaisin siitä kolikosta, vaan mieti vaikka, miten saisit ihan tavallisen muuttujan (var x = 1) välitettyä paikasta toiseen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.