Pystyykö millään ohjelmalla chodata omalla kiintolevyllä olevia tiedostoja, itse en onnistunut chodata "WS_ftp_le":llä... onko teillä tullut samanlaisia ongelmia, miten olette ratkaisseet ongelmanne?
tämä muuten on ihan vapaa keskustelualue, että sama se minulle mitä kysyn!
ohjelma on chmod, ja sitä käytetään näin: chmod chmodaukset tiedosto .. jos sinulla on windows, et voikaan mitenkään chmodata.. eihän windowsissa semmosia ole :P
Siis onkos sulla oma servu?
Windows servereillä ei VOI chmodata. chmod on UNIXin juttuja
Mulla on Abyss Web Server? eli en voi ollenkaan testailla rauhassa esim jotain vieraskirjaa, jos en saa kirjoitus oikeuksia! >:(
Windows-alustalla kaikilla tiedostoilla on oletuksena arvo 777, samoin kuin kansioilla. Kun ottaa tiedoston/kansion ominaisuudet, voi määrittää vain luku (333) tai piilotettu (111) tai molemmat (444).
Mutuna suluissa olevat arvot, googletin kerran muistaakseni "Windows chmod values" ja löysin nämä arvot mutta äskeinen haku ei tuottanut tulosta.
No kyllä Windowssilla noi CHMODit on mutta sillä ei oo niitä muita
mitä CHMOD arvoja sun pitäs pistää tiedostolle? eikös se pelkkä luku tai kirjotusoikeus riitä? :P
Kiitos, tuo tieto riittää minulle, eli voin testailla ihan rauhassa tästä eteenpäin! :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.