Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ohjelmoijalle tarvetta

Sivun loppuun

opinio [30.01.2014 09:37:24]

#

Terve

uskoisin, että täältä löytyisi hyvä ohjelmoija erääseen yksityiseen projektiin jossa tarpeen olisi kaveri joka osaisi tehdä ohjelmaa windowsille sekä mobiilialustoille. Parasta tietty olisi jos henkilö olisi etelä - pohjanmaalta mutta samapa tuo sijainti toisaalta on. Toivottavasti löytyy henkilö joka oikeasti haluaisi asiaan paneutua ja tehdä siitä totta ja jos kaikki menee hyvin rahaakin on tiedossa.

Shrike [30.01.2014 09:45:35]

#

Hyvin epämääräinen tarjous. Etsitkö työjuhtaa? Vai koodaatko myös itse?

opinio [30.01.2014 09:54:38]

#

En ehkä sitten osannut tarpeeksi hyvin kertoa. No tavallaan voisi sanoa, että etsin työjuhtaa kun en itse osaa ohjelmoida mitään mutta puolestani pystyn tasan kertomaan mitä ohjelman pitää tehdä, miltä sen pitää näyttää jne ja autan niin paljon kun osaan / pystyn. Projekti on ohjelma joka tulee lähinnä kyseisen tekniikan mainostamis käyttöön ja jos sillä saadaan projektiin "tuulta siipien alle" niin sitten myös tämä kyseinen ohjelmoija saa oman avain asemansa projektissa niin rahallisesti kuin muutenkin. Tärkeintä onkin, että ko henkilö haluaa hankkeeseen lähteä taidoillaan mukaa. Kyse ei ole mistään monimutkaisesta ohjelmasta jos nyt yhtään ymmärrän millainen työmäärä tuossa on.

Shrike [30.01.2014 13:48:48]

#

Pystytkö kertomaan ideastasi yhtään enempää? Ihmiset tuskin innostuvat sitoutumaan johonkin, mistä ei juuri tiedä.

opinio [30.01.2014 14:27:20]

#

No tilanne on se, että idea on tällä hetkellä patenttitoimiston kanssa vireillä patentoitavaksi niin en valitettavasti siitä voi kertoa kuin vasta kun löydän hyvän tyypin mukaan tähän ja sittenkin täytyy toistaiseksi olla varovainen. Muuten kyllä kertoisin mielelläni. Ja sitoutuminen on tietysti päätettävissä vasta kun pääsee asian käymään läpi paremmin. En odota kenenkään jättävän töitänsä jne tämän takia vaan ehkä iltahommia jollekin tai jotain.

Jiffy [31.01.2014 14:14:35]

#

Varmaan täältä löytyisi ohjelmoijia, mutta hyvät ohjelmoijat eivät tuosta ilmoituksesta vielä innostu. Kerro enemmän itse ohjelmasta ja palkasta.

opinio [31.01.2014 18:15:49]

#

Kerron varmasti lisää heti kun joku ottaa yhteyttä vähän paremmin mutta sanotaan vaikka niin, että ensin kyseinen kaveri saa todeta onko ohjelmassa hänen mielestään mitään ideaa ja jos on niin hän lähtee mukaan. Tuossa taustalla minä/ mahdollinen sijoittaja maksetaan patenttikulut (useita tuhansia euroja) ja tämä kyseinen ohjelmoija onnistuessaan ja ollessaan osana tiimiä niin sanotusti saa osuuden patentista ja näin ollen mahdollisista patentin tuotoista (puhutaan noin 10-20% osuudesta). Palkka saattaa siis olla ERITTÄIN HYVÄ tai sitten jäädä vain kahvirahoiksi. Tämä vaatiikin kaverin joka viitsii / haluaa lähteä mukaan alusta saakka uutta asiaa tekemään.

qeijo [01.02.2014 01:50:02]

#

been there done that..

opinio [01.02.2014 10:44:07]

#

hmm... en tiedä mitä edellisessä viestissä haettiin.. Projekti joko onnistuu tai ei mutta itse olen ainakin tyytyväinen, että olen siinä mukana.

Aaro55 [10.03.2014 22:41:41]

#

opinio kirjoitti:

No tilanne on se, että idea on tällä hetkellä patenttitoimiston kanssa vireillä patentoitavaksi niin en valitettavasti siitä voi kertoa kuin vasta kun löydän hyvän tyypin mukaan tähän ja sittenkin täytyy toistaiseksi olla varovainen. Muuten kyllä kertoisin mielelläni. Ja sitoutuminen on tietysti päätettävissä vasta kun pääsee asian käymään läpi paremmin. En odota kenenkään jättävän töitänsä jne tämän takia vaan ehkä iltahommia jollekin tai jotain.

Muistaakseni patentin vireillepanon jälkeen on suoja-aika, koska hyväksytty patentti on julkinen eli kenen tahansa luettavana. Patenttioikeus täytyy tietysti yleensä tarkistaa oikeudessa etenkin, jos menee Amerikan markkinoille.

Itselläni on pitkä ohjelmointi -ja suunnittelukokemus (vuodesta 1972). Mielestäni tässä haetaan henkilöä jakamaan riskiä. Maksamme, jos tämä onnistuu, ei ole kovin houkutteleva lähtökohta hyvälle ohjelmoijalle, koska me saamme yleensä rahaa taidoistamme. Riskirahoittajat saavat rahaa riskien ottamisesta.

Mutta toivotaan että löydätte jonkun. Itse olen jo eläkkeellä, mutta jos haluat voin arvioida projektianne. Jos haluatte, voitte laittaa sähköpostia. Osoite löytynee profiilistani.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta