Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ohjelmoijan matematiikka

dartvaneri [21.12.2013 12:53:15]

#

Tulipa mieleen tuossa, että mitkä matematiikan osa-alueet on tärkeimpiä ohjelmoinnissa?

Tässä alotin opiskeleen C++, taivoitteen tulevaisuudessa mahollisesti päästä pelialalle töihin. Tulipa huomattua, että matiikka on päässyt vähän ruostumaan, ja enkä hirveästi ole matiikkaa lukenut, oikeastaan yläasteella ja kolme vuotta sitten pari lukion pitkänmatiikan kurssia..

Metabolix [21.12.2013 13:59:54]

#

Yleisesti ohjelmoinnissa on hyötyä logiikasta ja sujuvasta symbolisesta laskennasta (yhtälöiden ja epäyhtälöiden pyörittelystä), koska tätähän käytännön koodaaminen suurelta osin on. Algoritmeissa tarvitaan usein lukuteoriaa ja logiikkaa. Grafiikkaan ja fysiikkaan liittyvässä ohjelmoinnissa geometria on tärkeää. Pelilogiikassa taas voi tulla vastaan satunnaisuuteen, tilastoihin ja todennäköisyyksiin liittyviä näkökulmia. Integroinnin ja derivoinnin tarve on satunnaisempaa, ja ehkäpä niiden osalta tärkeintä on tuntea käytännön sovelluksia (kuten fysiikkaa) ja numeerisia menetelmiä ja ymmärtää, millaiset epätarkkuudet ovat eri tilanteissa ohjelmoinnissa hyväksyttäviä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta