Tällä hetkellä väännän blitzbasicilla pikkupelin osaa kasaan ennenkuin muutan sen c++:lle.
Ukkeli seisoo 11x11 taulukon keskellä kohdassa 5,5.
Sain jo tehtyä sen että kun nuolinäppäintä painaa niin 32x32 pixelin kokoinen ukko liikkuu 4 kertaa 8 pixeliä halutuun suuntaan.
Ongelmana on seuraava:
Kenttä pitäisi saada seuraamaan ukkelia eli vasen X ja Y koordinaatti pitäisi saada scrollaamaan 1 pixeliä kerrallaan niin että ukkeli seisoisi taas paikassa 5,5 pixelin tarkkuudella.
Joskus olen tässä scrolissa onnistunut vuonna 4 kun tein dossille boulder dash kloonia.
Piirrä vain kaikki asiat ukon sijainnin verran eri kohtaan. Siis jos ennen piirsit kohtaan A, nyt pitää piirtää kohtaan A - ukko + keskikohta. Jos haluat jonkin ihmeellisen animoinnin pikseli kerrallaan, voit vaihtaa kaavaan ukon sijainnin tilalle erillisen pisteen, jota siirrät joka piirtokerralla yhden pikselin lähemmäs ukkoa.
Mikä oikeastaan on ongelmasi?
Ongelmia esiintyy kun ukkeli on liikkunut animoidusti 32 pixeliä niin sen jälkeen ukon maailmataulukko muuttuu eli ukkeli liikkuu tavallaan 64 pixeliä.
Siis tarkoitus on että ukkoa voi siirtää maksimissaan 3 kertaa nappia painamalla aina uuteen animaatioon ja sitten ukko jää odottamaan jotta maailman vasen x ja ylä y saavuttavat ukon siten että ukko jää keskelle ja maailman scrollaus tapahtuu pixeli kerrallaan. Pitäisikö käyttää ukosta vain muuttujia gx,gy ja mailman sijainnista mx,my? Sitten ennen piirtoa vähentää gx:stä js gy:stä mx ja my ja jakaa graafinen sijainti 32:lle jotta ei olisi neljää muuttujaa ukolle?`
Nyt on ukon sijainti labyrintässä ja graafinen sijainti.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.