VB
Onko mitään mahollisuutta saada vb toimimaan netin kautta ja saaman tiedot toiselta peliltä netin kautta. Eli lyhyesti: pystyykö vb:llä tekemään moninpeliä.
Noh, P2P-viestintä ei ole tietääkseni niin helppo tehdä kuin tiedoston lataaminen netistä. Mutta sikäli kun kysymyksesi lukee niin se tarkoittaa jonkun tiedoston lataamista netistä..?
Tässäpä pieni apu:
- Paina VB:ssä näppäinyhdistelmä Ctrl + T.
- Valitse valikosta "Microsoft Internet Transfer Control" tjsp.
- Luo Inet1 -objekti formille.
- Luo CommandButton1 -objekti formille.
- Siirrä seuraava koodi formiin.
Private Sub Command1_Click() Dim Teksti As String Teksti = Inet1.Execute("https://www.ohjelmointiputka.net") MsgBox Teksti End Sub
Ilmoitan vaan, että MsgBox, joka tulee näytöllesi sisältäen Ohjelmointiputkan etusivun lähdekoodin, saattaa olla valtavan kokoinen.. Mutta tuolla tavalla se onnistuu, osoite tohon ja sitten menoks.
Edit: Rivinvaihto tekstissä lisää :/
Ei taida toimia??
Saattais onnistua UDP-protokollalla. Itse kokeilin etäpeliä kahden koneen välillä. Lomakkeelle on haettava Winsock-kontrolli, josta valitaan UDP-protokolla. Yhteys saadaan IP-osoitteiden avulla. VB:n helpistä löytyy tarkempaa tietoa.
En kyllä tiedä kannattaako tuohon UDP:tä käyttää. Ihan vaan TCP/IP:llä. Pystyykö VB:llä tekemään moninpeliä? Kyllä. Opettele winsockin käyttö niin homma skulaa kyllä. Varoitan tosin perustuen havaintoihini sinusta että tuo voi olla hieman hankala asia.
Winsockin käyttö on kyllä yllättävän helppoa. TCP/IP:llä vaan ja winsocki käyttöön sanon minä. Se mitään hankalaa ole.
lainaus:
Winsockin käyttö on kyllä yllättävän helppoa. TCP/IP:llä vaan ja winsocki käyttöön sanon minä. Se mitään hankalaa ole.
Ei toki, mutta uskallan epäillä että remontti-reiskalle se voi olla.
Eikun hei nyt sekosin totaalisesti, tuo koodinpätkä taitaa sittenkin mennä näin:
Private Sub Command1_Click() Dim Teksti As String Teksti = Inet1.OpenURL("https://www.ohjelmointiputka.net") MsgBox Teksti End Sub
Sori toi kämmi, mut ton pitäis toimii (en oo kyl testannu..)
lainaus:
Ei toki, mutta uskallan epäillä että remontti-reiskalle se voi olla.
No ei tasan. Sehän on HELPPOA! sikahelppoa ymmärtää munkin taidoilla opin sen puolessa tunnissa. Lyhyesti: Serveri säätää localportin ja listenoi, ja sitten clientti connectaa tohon porttiin antamalla remotehostin. Sitten kun on yhteys niin vaan SendDataa ja toisella kaverilla DataArrivalissa toimii. (tosta nyt kukaan saa selvää huvikseen vaan selitin ;) )
...joo. taisin keksiä tosta temen vinkistä. lisään aina koodista pelin tulkoset nettiin ja se toinen peli ottaa ne sieltä ja sit ifillä se ohjelma lukee sen ja jos toinen on vaikka ampunut kuulan niin sinne nettisivulle tulee ne tulokset aina jollakin salakielellä ja sieltä niitä voi seurata lähes realiajassa (miks mä pistän ne jolain salakielellä?) ja kun se on sen kuulan ampunut siellä tuloksissa lukee jotain siihen viittaavaa ja lähtönopeus ja näin ja sit se ohjelma panee sen täytäntöön ja ampuu sen kuulan itsestää aivan samalla lailla kun sillä toisellakin :D. Mahtava idea!
Olen löytänyt koodin jonka "kuvatekstinä" on tälläinen:
lainaus:
Task: This is a chess game for two players on the same computer or over a LAN.
Voin laittaa koodin latauslinkin jos tarvit/haluat koodin.
lainaus:
Voin laittaa koodin latauslinkin jos tarvit/haluat koodin.
No laita ihmeessä. Tuohan kiinnostaisi varmasti monia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.