gmode=GfxModeExists(640,480,16) If gmode<>1 Then Print"Your graphicsadapter does NOT support" Print"video mode 640x480 with 16 bit color depth." Print"Press esc to exit." While Not KeyHit(1) Wend End End If Graphics 640,480,16,1 Global gfxAvatar=LoadAnimImage("gfx\avatar.png",32,32,0,3) Global gfxLattia=LoadAnimImage("gfx\lattia.png",32,32,0,8) Global gfxWall=LoadAnimImage("gfx\seina.png",32,32,0,10) MaskImage gfxAvatar,255,0,0 Dim WallArea(40,40) Dim GroundArea(40,40) Dim LattiaArea(40,40) Global UkkoX,UkkoY,UkkoStepX,UkkoStepY,UkkoDir Global LX,LY,LStepX,LStepY MakeWorld() LX=0 LY=0 LStepX=0 LStepY=0 UkkoX=5 UkkoY=5 UkkoDir=-1 UkkoStepX=0 UkkoStepY=0 SetBuffer=FrontBuffer() ClsColor(255,50,0) Cls Color 255,255,255 Rect 143,63,354,354,False SetBuffer=BackBuffer() ClsColor(255,50,0) Cls Color 255,255,255 Rect 143,63,354,354,False While(KeyHit(1)=False) DrawLattiaAndMaa() DrawWalls() DrawUkko() Flip Wend End Function MakeWorld() For t%=1 To 40 WallArea(t,1)=1 WallArea(1,t)=1 WallArea(t,40)=1 WallArea(40,t)=1 Next For y=1 To 40 For x=1 To 40 LattiaArea(x,y)=0 Next Next End Function Function DrawLattiaAndMaa() For y%=1 To 11 For x%=1 To 11 DrawImage(gfxLattia,144+(x-1)*32+LStepX,64+(y-1)*32+LStepY,LattiaArea(x,y)) Next Next End Function Function DrawWalls() For y%=1 To 11 For x%=1 To 11 If WallArea(x,y)=1 Then DrawImage(gfxWall,144+(x-1)*32+LStepX,64+(y-1)*32+LStepY,WallArea(x,y)-1) End If Next Next End Function Function DrawUkko() DrawImage(gfxAvatar,144+UkkoX*32-UkkoStepX,64+UkkoY*32-UkkoStepY,0)
Millähän ihmeen tavalla se särisee? Entä oletko kuullut koodin sisentämisestä?
Flip on mielestäni oikeassa paikassa. Välkkyy silti ihan perhanasti.
Katselin muita blitzbasic juttujani ja mielestäni kaikki on samoin ja ei "särise".
kai tää ratkee,joku pikkuvika jossain,katselen illemalla
Lisäys: vika oli setbuffer käskyn jälkeisissä = merkeissä,nekun otin pois niin toimii loistavasti,tästä jatkamaan,ehkä olisi syytä laittaa STRICT tonne kun aika iso projekti tulossa
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.