Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Etsitään Android-ohjelmoijaa

Sivun loppuun

Kasgel [13.10.2013 14:45:32]

#

Moro!

Olen aloittanut tässä noin kuukausi sitten Android-peliprojektin, joka on siis eräänlainen moninpelattava reaaliaikainen roolipeli.

Pelin tarina on se, että muutama vuosi sitten syntyi virus, joka muunsi melkein kaikki eläimet mutanteiksi. Pelissä ihmiskunta yrittää taistella näitä mutantteja vastaan.

Peli on ainakin tähän asti toiminut Google Mapsilla. Mutantit pelaaja löytää kartasta, jolloin pelaajan täytyy siis MENNÄ mutantin luo (siis ihan oikeassa elämässä) ja voittaa se. Pelaajan sijainnin peli löytää GPS:n avulla.

Itsellä on ollut aikasemminkin muita peliprojekteja, mutta ne ovat vähän läsähtäneet, koska pelin tekeminen yksin kestäisi ikuisuuden. Nyt en anna periksi, vaan haluaisin löytää toisen innokkaan Android-kehittäjän, joka olisi kiinnostunut tämän pelin tekemisestä.

Etsin siis Android-ohjelmoijaa, jolla olisi runsaasti aikaa ja innokkuutta pelin tekoon. Myös PHP:n osaaminen on plussaa! Mahdolliset tulot jaetaan meidän kesken, eli mitään kiinteää palkkaa ei ole tulossa.

Minuun saa yhteyttä Skypellä (Skype-nimi: kasgel) tai sähköpostilla kasgel@kasgel.info.

Lebe80 [13.10.2013 15:06:33]

#

Mitäpä, jos peli toimisi vain suoraan selaimesta käsin, ja käyttäisi responsiivista ulkoasua. Tällöin peliä voisi pelata ihan "kaikilla" laitteilla.

Kasgel [13.10.2013 15:48:33]

#

Lebe80 kirjoitti:

Mitäpä, jos peli toimisi vain suoraan selaimesta käsin, ja käyttäisi responsiivista ulkoasua. Tällöin peliä voisi pelata ihan "kaikilla" laitteilla.

No ei se tässäkään tapauksessa toimisi kuin ainoastaan kaikilla puhelimilla ja tableteilla. Ei sen ole tarkoituskaan toimia tietokoneella.
Tämä ratkaisu kasvattaisi myös paljon pelissä tapahtuvaa huijausta. Pelaajat voisivat todella helposti vain lähettää verkkosivulle väärän sijainnin, jolloin he voisivat pelata sitä kotoa käsin ja luoda esim. botteja pelin peluuseen. Android-sovellusmenetelmällä tämä olisi paljon hankalampaa. En pystyisi myöskään tekemään montaa muuta asiaa, joita olen ajatellut pelille.

En kysynyt neuvoja pelin tekoon vaan etsin Android-kehittäjää, joka olisi kiinnostunut pelin kehittämisestä kanssani.

Macro [13.10.2013 17:33:51]

#

Kyllähän nähtävästi Google Playsta löytyy vaikka kuinka monta sovellusta, jotka huijaavat GPS-sijaintia käyttäviä softia.

Kasgel [13.10.2013 17:39:50]

#

Macro kirjoitti:

Kyllähän nähtävästi Google Playsta löytyy vaikka kuinka monta sovellusta, jotka huijaavat GPS-sijaintia käyttäviä softia.

Joo, mutta jotta nuo sovellukset toimisivat, täytyy Sijainnin imitointi -asetus on valittu asetuksista. Peli voi sitten taas toimia siten, että jos tuo asetus on päällä, ei peliä pysty pelaamaan.

Lebe80 [14.10.2013 10:14:12]

#

Mä uskon, että androidilla pystyy feikkaamaan sijainnin muutenkin, jos sen todellakin haluaa tehdä.

Sama juttu tietokoneen selaimessa. Eli olisiko tämä oikeasti niin iso ongelma?

Kasgel [14.10.2013 16:19:56]

#

Lebe80 kirjoitti:

Mä uskon, että androidilla pystyy feikkaamaan sijainnin muutenkin, jos sen todellakin haluaa tehdä.

Sama juttu tietokoneen selaimessa. Eli olisiko tämä oikeasti niin iso ongelma?

Joo pystyy tottakai jollakin tavalla! Jos ei muuten niin sitten laittaa bluetooth GPS:ään oman firmiksen ja laittaa sen lähettämään androidille väärää sijaintia. Selaimessahan ei tarvitse tehdä muuta kun lähettää sivulle POST-parametrina sijainnin. Tämän osaisi tehdä jokainen.

aksun [14.10.2013 18:10:08]

#

Hyvä idis saa pelaajat liikkumaan eika jämähä sinne kotisohvillensa :D. En mä osaa android koodausta mut php on jotenkuten hanskas, jos on tarvetta.

Lebe80 [15.10.2013 10:02:33]

#

Kasgel kirjoitti:

Lebe80 kirjoitti:

Mä uskon, että androidilla pystyy feikkaamaan sijainnin muutenkin, jos sen todellakin haluaa tehdä.

Sama juttu tietokoneen selaimessa. Eli olisiko tämä oikeasti niin iso ongelma?

Joo pystyy tottakai jollakin tavalla! Jos ei muuten niin sitten laittaa bluetooth GPS:ään oman firmiksen ja laittaa sen lähettämään androidille väärää sijaintia. Selaimessahan ei tarvitse tehdä muuta kun lähettää sivulle POST-parametrina sijainnin. Tämän osaisi tehdä jokainen.

No ei sitä jokainen osaa tehdä, ja nekin jotka osaavat, tekevätkö sen?

Itse ajattelin, että itse runko olisi kuitenkin vähän monimutkikkaampi ja perustuisi pitemmälti ajaxilla tehtäviin kutsuihin, josta tulisi sitten dataa vaikkapa json-muodossa (joissa tulisi siis toimintojen tarkistustiivisteetkin). Tällöin pelaajat voisivat edelleenkin huijata, mutta olisi todellakin vain helpompaa pelata normaalisti, kun (muuttuvat) tarkistustiivisteet pitäisi aina tarkistaa erillisistä tiedostoista jatkuvasti.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta