Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Työkalu opiskeluihin

Sivun loppuun

mickeysrf [12.09.2013 13:26:13]

#

Opiskellessani käytän tentteihin pänttäämisen apuna miellekarttaa eli mindmappia fyysisesti paperille kirjaamalla.

Huonoa tässä on tilan puute käyttämälläni menetelmällä. Sutattua paperia saattaa tulla useita kymmeniäkin sivuja.

Ideoin vastaavaa työkalua esim. tablettiin sopivaksi sovellukseksi ja haluaisin toteuttaa kyseisen projektin helpottamaan opiskeluitani.

Haluamani tapaista ja yhtä kätevää valmista sovellusta en ole löytänyt.

Ongelmana mulla on se, että en tiedä ohjelmoinnista paljoakaan.

Mistä aloitan?

tmub [12.09.2013 14:17:45]

#

Olen 100% varma siitä, että vastaavia ohjelmia löytyy. Onko sinulla jo tablettia, ja jos on, niin onko se Android-, iOS- vai windowspohjainen?

Tietysti jos tavoitteena on oppia ohjelmointia kätevästi samalla kuin teet tarpeellista työkalua itsellesi, niin voit unohtaa tämän viestin ja odottaa, että joku muu antaa sinulle paremman vastauksen.

mickeysrf [12.09.2013 14:47:27]

#

Androidi löytyy Notesta. Ohjelmoinnin oppiminen tai siitä edes jotain ymmärtäminen olisi tavoitteena.

jukkah [12.09.2013 20:02:33]

#

Minä olen jo ehtinyt luovuttaa kyseisen ongelman edessä. Maksullisia ohjelmia en ole testannut kovin paljon, mutta ”kaikki” avoimet on kahlattu läpi, tuloksetta.

tmub [12.09.2013 22:24:09]

#

Haluaisin vielä kysellä vähän yksityiskohtia ohjelmasta jota etsitte. Onko tarkoitus siis vain löytää ohjelma johon on mahdollista piirtää miellekarttaa vai jokin ohjelma johon voitte piirtää, kirjoittaa ja lisää? Vai onko tarkoitus olla pelkästään mindmappaamista?

Onko Tämä?

Tämä?

Eikö tosiaan kumpikaan noista aja asiaa? Voisin huomenna tylsistyneenä ehkä etsiä teille vähän enemmän toivovanne ohjelman.

EDIT: En ole tosiaan androidille kehitellyt yhtään, jos ei jotain 30min kokeilu lasketa. Ilmeisesti hommat yleensä tehdään javalla.

Täältä pääset ehkä alkuun!

Hakukone auttaa myös paljon.

mickeysrf [17.09.2013 10:43:11]

#

Testailin noita tmubin linkkaamia mindmap ohjelmia. Molemmat ihan hyviä ja toimivia kevyitä kokonaisuuksia. En kuitenkaan hae ihan näin heppoisia versioita.

Itse asiassa mulla on aika selkeä visio siitä millaisen ohjelman haluaisin graafista ulkoasua myöten. En vain osaa toteuttaa sitä.

Aion tutustua Googlen App Inventor for Androidiin. Kannattaako?

tmub [19.09.2013 11:31:11]

#

mickeysrf kirjoitti:

Aion tutustua Googlen App Inventor for Androidiin. Kannattaako?

No eihän siitä kokeilusta kai mitään haittaakaan ole!

JaskaP [19.09.2013 13:22:23]

#

mickeysrf kirjoitti:

Aion tutustua Googlen App Inventor for Androidiin. Kannattaako?

Ei, koska:

App Inventor tukee vain muutamia komponentteja: http://appinventor.mit.edu/explore/content/reference-documentation.html

Ja kun kerrot "en kuitenkaan hae ihan näin heppoisia versioita" ja "mulla on aika selkeä visio siitä millaisen ohjelman haluaisin graafista ulkoasua myöten", niin voisi päätellä että vastaus on kielteinen.

Lisäksi jopa noiden "heppoisten" tekeminen on aloittelevalle ohjelmoijalle liian iso pala kakkua, ellei ole poikkeuksellisen lahjakas.

No, joka tapauksessa custom-komponentit olisi luultavasti oikea tie: http://developer.android.com/guide/topics/ui/custom-components.html


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta