Minun pitäisi saada piirrettyä palloja ja pallon pintaan koordinaattipisteitä. Pythonia on kovasti suositeltu ja yhdessä vanhassa keskustelussa tuli esiin Sage. Tarkoitus olisi saada aikaiseksi siis jotain tällaista
Omat ohjelmointitaidot rajoittuvat Javaan, jota hallitsen korkeintaan kohtalaisesti. Olenko mahdottoman tehtävän edessä?
lainaus:
Olenko mahdottoman tehtävän edessä?
Et. Jos et osaa mitään tuohon liittyvää matematiikkaa joudut hieman opiskelemaan. Kieli nyt ei välttämättä ole kovin oleellinen kunhan tarpeeksi kehittynyt grafiikkarajapinta löytyy. Jos Pythoniin päädyt niin PyOpenGL ajaa asiansa.
Tässäpä Sage-koodi, joka tekee sinisen pallon pinnalle sata satunnaista punaista pistettä.
world = sphere((0,0,0), ra=1, color='blue') cities = [(ZZ.random_element(-180,180), ZZ.random_element (-90,90)) for _ in range(100)] t = RDF(pi/180) city_coords = [(cos(t*theta)*cos(t*phi), sin(t*theta)*cos(t*phi), sin(t*phi)) for theta, phi in cities] world + sum([point3d(v, color='red') for v in city_coords])
Isoympyrän saa ottamalla pallosta hyvin ohuen viipaleen:
T = Spherical('radius', ['azimuth', 'inclination']) var('theta, phi') plot3d(2, (theta, 0, 0.01), (phi, 0, 2*pi), transformation=T, aspect_ratio=(1,1,1))
jes. periaatteessa tällä pääsen liikkeelle. opacityä lisää ja sit miettiin, miten saan yhdistettyä pisteitä kaarilla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.