Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Remote Desktop -sessioden vaihtaminen

ajv [31.07.2013 10:02:14]

#

Hei,

mulla seuraava setuppi

          [  PC1  ]
           |  |  |
           |  |  +----------------+
        +--+  +----+              |
        |          |              |
[REMOTE PC 1]  [REMOTE PC 2]  [REMOTE PC 3]

On tossa kytkin vielä välissä, mutta en jaksanut "piirtää", kun ei oleellista :)

PC1 on kosketusnäytöllinen WinXp (ei fyysistä näppäimistöä eikä hiirtä), jossa kaksi Remote Desktop -sessiota auki full screeninä etäkoneisiin. Kysymys kuuluu: mikä olisi käyttäjäystävällisin tapa "switchata" RDC-sessioiden välillä?

Tässä mitä itse olen pähkäillyt:
1. PC1:n taskbarin saisi näkymään alalaidassa, vaikka RDC:t on full screeninä. Ehkä pää on vielä turvoksissa lomien jäljiltä, mutta en löytänyt tähän googlella ratkaisua.

2. Kirjoittaa oma softa joka noita RDC sessioneita vaihtelee napeista. Tämä jotenkin(?) "always on top" ja näkymään joko ruudun ylä- tai alalaidassa. Onko edes mahdollista?

3. Jokin muu, mikä? Uskoisin, että vastaavaan problematiikkaan on joku muukin törmännyt.

Grez [31.07.2013 13:42:00]

#

Pitäisin selkeimpinä vaihtoehtoina 2 tai sitten 3 esim. fyysisillä napeilla. Vaikka joku turha 3-nappinen joystick käyttöön ja tekee ohjelman joka vaihtaa RD:tä kun sen nappeja painetaan.

Jos koneessa on joystick-portti niin kolme painonappia ja vähän johtoa riittää myös, jos ylimääräisiä joystickejä ei löydy.

ajv [31.07.2013 13:47:44]

#

Jees, päädyin tekemään vaihtoehdolla 2. Pikaisten testien perusteella toimii hyvin ja tuli ihan hyvän näköinenkin.

Eli C#:ssa
form.TopMost = true;
niin pysyy kyllä sen RDC-ikkunan päällä, vaikka onkin fullscreenissa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta