Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C: Työkalu

mika132 [02.07.2013 21:24:40]

#

Onko mitään ohjeita työkalujen loogiseen valmistamiseen. Ajattelin tehdä työkalun jossa olisi siis ns. Monta näyttöä. Esim oikealla olisin Projektin tiedostot. Eli Projektin juuri hakemisto ja sitten kansiot esim gfx, music jne.. ja sitten niihin liittyvät tiedostot.

Keskellä voisi olla vaikka ikkuna pelistä, mihin ripoteltaisi palikoita kuten "lattia, vesi, laava" ja sitten oikealla voisi olla ikkuna missä on infoa objecteista. Esim jos painaa peli ikkunasta pelaajaa niin oikeaan ikkunaan tulee pelaajan tiedot ja niitä voi muokata esim kävelynopeus. Sitten buildaus?

Onko tähän kaikkeen jokin ohjeistus. Ja kyseessähän on nyt hyvin yksikertainen platform 2D työkalu harjoitus.

vuokkosetae [02.07.2013 22:40:12]

#

mika132 kirjoitti:

Onko mitään ohjeita työkalujen loogiseen valmistamiseen.

Tee apuväline ongelman ratkaisuun. Se voi olla huomattavan erityinen erityiselle ongelmalle tai geneerinen ja monikäyttöinen. Tärkeintä on että se toimii kuin vasara ja lyö naulan pohjaan tai sormen mustaksi.

Mutta itse olen yleensä käyttänyt http://anttweakbar.sourceforge.net/doc/ palikkaa.

The Alchemist [02.07.2013 23:07:50]

#

Jaa ongelma päässäsi tai vaikka hemmetti paperilla osakokonaisuuksiin ja etsi vastaukset näihin pienempiin ongelmiin useasta eri lähteestä, jos yhdestä et löydä. Kuulostaa aika pölhöltä, että etsit (wysiwyg-)opasta wysiwyg-työkalun tekemiseen. "Kuinka teen valmiin ohjelman nollasta" ei ole järkevä kysymys.

Noilla spekseillä ja tuolla teknisen tuntemuksen tasolla, mitä avausviestissä osoitat, olet maksava asiakas etkä tekninen toteuttaja.

DumTom [06.08.2013 02:31:15]

#

Editorin teko on yleensä jokaiseen peliin tehtävä erillinen ohjelma,toki sen voi sisällyttää pelin kanssa samaan koodiin.
Vaikea neuvoa aloittelijaa.
Uskomatonta säätöä se on kuitenkin ja hermoja raastavaa pakkopullaa.
Joitakin kymmeniä editoreita olen tehnyt ja aina niistä tulee uniikkeja vain siihen peliin käypäisiä.
Ajattele edes sitä miten havaitset että hiiri on jonkin tietyn toiminnon tai 2D kartan päällä.

Tässä yksi vinkki:
Pidä editorinäkymän x ja y koordinaatti koko ajan muistissa ja kun lisäät 2D laatan niin sitten vaan noihin aikaisempiin x ja y koordinaattiin lisäät hiiren osoittaman neliön koordinaatit ja tallennat kartta[YX+hx][YY+hy]=uusipala;

jukkah [06.08.2013 08:39:03]

#

Eräs vaihtoehtoinen menetelmä on kenttien lataaminen tekstitiedostosta:

..............................................................................
..............................................................................
...........................G..............................................X...
..........................###.....................................############
......................G.......................................................
.....................###................G.GDG.............G.G.G...............
.................G....................#########..........#######..............
................###...........................................................
............G...................G.G...............G.G.........................
...........###.................#####.............#####........................
.......G......................................................................
......###...............................GDG.G.............G.G.G.G.G.G.G.G.G.G.
......................................#########.........##.G.G.G.G.G.G.G.G.G..
.1........................................................GCG.G.G.GCG.G.G.GCG.
####################......................................####################

muuttuja=arvo

Tällöin ei tarvita välttämättä editoria ollenkaan, koska kenttää voi muokata vaikka perus notepadilla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta