Moi
Osaisko joku auttaa minua tällaisessa dynaamisessa linkissä, joka muuttuu kun kuukausi vaihtuu.
Eli linkki mihin sivulle pitäisi ohjatua on Heinäkuussa: www.kalenteri.fi&&vvvv=2013&kk=7
Kun kuukausi vaihtuu elokuuhun niin se linkin pitäsi päivittyä automaattisesti muotoon: www.kalenteri.fi&&vvvv=2013&kk=8 ...eli kk-kohtaan tulisi 8 ja se ohjautuisi elokuussa sitten oikealle sivulle. Ja joka kuukauden vaihtuessa se lisäisi aina yhden numeron siihen; 9,10...jne..
Miten tämä kannattaisi toteuttaa mahdollisimman yksinkertaisesti?
Ok kiitos, toimii. Miten ton saman vois vielä toteuttaa esim javaScriptillä?
Mikä tässä on nyt se osavaihe, mitä et itse osaa toteuttaa?
Mä en tunne kovin hyvin tota JavaScriptiä, miten saisin ton vastaavat arvot tuonne linkkiin päivittymään automaattisesti.
Jos sä nyt tunnet mitään kieltä edes huonosti, niin kestää ehkä varttitunti tehdä asia itse.
<html><body> <script>window.onload=aja; function aja() { document.getElementById("kkahref").href=new Date().getMonth()+1+".htm"; } </script> <a href="00.htm" id="kkahref" >Linkki</a></body></html>
JimProfit kirjoitti:
Ok kiitos, toimii. Miten ton saman vois vielä toteuttaa esim javaScriptillä?
Jos se toimii luotettavalla tavalla, miksi haluat välttämättä tehdä sen epäluotettavalla tavalla esim. javaScriptillä (jolla tarkoitat varmaankin selaimessa toimivaa JavaScript-koodia)? Oletko ihan varma, että haluat hakukoneiden näkevän sivun sellaisena, että sillä on jokin vanhentunut tai dummy linkki?
Yksi järkevä vaihtoehto olisi vain käyttää linkissä parametria aika=nyt ja ohjata käyttäjä sitten klikkausen jälkeen oikealle sivulle Location-otsikolla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.