Tos ois pari kysymystä
1.
Miten saisi kuvan seuraamaan jotakin kohdetta kutet
Oppi Ikä Kaikki pelissa kun seikkaaillaan luokasta toiseen
2.
mikä määrää värillisessä spritessä vastakkaisen värin
Ai että millä saa kuvan vaihdettua vai?
esimerkiksi näin:
picture1.picture = LoadPicture("C:\kuvat\kuva1.bmp")
Eiii...!!!!
vaan picture1 kuva seuraa sen sisällä olevaa imagea
Paint-metodilla voit pläjäyttää kuvan haluttuun kohtaan ja halutussa koossa kuvakehykseen esim tuon imagen alla tai viereen. Image peittää kuvan.
Jos väri on RGB(R,G,B) niin vastakkainen väri on RGB(255-R,255-G,255-B). Tuolla Paintilla voi maalata myös vastakkaisväriin.
1. Pidä näkymättömänä tallessa kokonaista karttaa ja näytä siitä aina se osa, jonka keskellä pelihahmo kulloinkin on. Ja edelleenkään en suosittele PictureBoxin ja Imagen käyttöä vaan esim. BitBlt-funktiota.
2. Selvennä kysymystä.
Kakkosen selvennys:
Eli kun spritessa pixeli 1,1 on musta niin maskissa se on valkoinen. Ja kysymys on jos maskin 1,1 läiskä on punainen tai joku muuväri niin mikä on spriten 1,1 läiskän väri silloin.
Maskissa ei voi milloinkaan olla muuta väriä kuin mustaa ja valkoista. Sprite tehdään ensin, ja sen pohjalta maski.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.