Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Seikkailu(vb)

Sivun loppuun

petrinm [14.11.2003 16:41:47]

#

Tos ois pari kysymystä
1.
Miten saisi kuvan seuraamaan jotakin kohdetta kutet
Oppi Ikä Kaikki pelissa kun seikkaaillaan luokasta toiseen

2.
mikä määrää värillisessä spritessä vastakkaisen värin

hunajavohveli [14.11.2003 17:18:27]

#

Ai että millä saa kuvan vaihdettua vai?

esimerkiksi näin:

picture1.picture = LoadPicture("C:\kuvat\kuva1.bmp")

petrinm [14.11.2003 17:32:04]

#

Eiii...!!!!
vaan picture1 kuva seuraa sen sisällä olevaa imagea

setä [14.11.2003 17:37:34]

#

Paint-metodilla voit pläjäyttää kuvan haluttuun kohtaan ja halutussa koossa kuvakehykseen esim tuon imagen alla tai viereen. Image peittää kuvan.

setä [14.11.2003 17:43:31]

#

Jos väri on RGB(R,G,B) niin vastakkainen väri on RGB(255-R,255-G,255-B). Tuolla Paintilla voi maalata myös vastakkaisväriin.

Antti Laaksonen [14.11.2003 22:03:59]

#

1. Pidä näkymättömänä tallessa kokonaista karttaa ja näytä siitä aina se osa, jonka keskellä pelihahmo kulloinkin on. Ja edelleenkään en suosittele PictureBoxin ja Imagen käyttöä vaan esim. BitBlt-funktiota.

2. Selvennä kysymystä.

petrinm [15.11.2003 16:26:24]

#

Kakkosen selvennys:
Eli kun spritessa pixeli 1,1 on musta niin maskissa se on valkoinen. Ja kysymys on jos maskin 1,1 läiskä on punainen tai joku muuväri niin mikä on spriten 1,1 läiskän väri silloin.

Antti Laaksonen [15.11.2003 16:38:57]

#

Maskissa ei voi milloinkaan olla muuta väriä kuin mustaa ja valkoista. Sprite tehdään ensin, ja sen pohjalta maski.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta