Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Alapalkin lukitseminen alaosaan

Quantal [03.06.2013 22:25:26]

#

Ja tällä en nyt tarkoita sitä position: fixed -tyylistä lukitsemista, vaan sitä, että se menisi sivun alalaitaan ja pysyisi myös siellä. Mutta ei vaan pysy. Se pomppaa aina tuohon sivun keskelle.

Turhauttavaa kysellä täällä tällaisia asioita, joiden luulisi olevan itsestään selvyyksiä. Mutta kun ei ole. Sivistäisikö nyt joku minua, että saisin luotua ALAPALKIN?

Macro [03.06.2013 22:35:22]

#

Tää on aikas hyvä.

http://matthewjamestaylor.com/blog/keeping-footers-at-the-bottom-of-the-page

The Alchemist [03.06.2013 23:03:21]

#

Bloatti. Itse käytän tätä: http://mystrd.at/modern-clean-css-sticky-footer/

Quantal [06.06.2013 15:58:01]

#

Lopputulos on sama kummallakin. Jos sivulla on niin vähän sisältöä, ettei sitä joudu vierittämään, silloin vielä toimii. Jos sivua voi vierittää, alapalkki jää kellumaan siihen alkuperäiselle paikalleen.

User137 [06.06.2013 16:07:43]

#

Joskus aikanaan tuo tehtiin frameillä, eli sisältö ladataan toisesta webbisivusta nykyisen sisälle. Sitä voi vierittää ihan vapaasti ilman että muut sivun osat hermostuu. Nykyäänkö on siirrytty käyttämään aina yhtä .htm sivua? Tiedän kyllä että framien kanssa ei ole kivaa silloin kun haluaa avata linkkejä, ja koko sivun vaihtuvan toiseksi, ei pelkän sisä-framen.

Quantal [06.06.2013 16:08:47]

#

Vähän parani, mutta ei vieläkään kunnolla. Lisäsin footer-tagille margin-top: 500px; ja sivu siistiytyi heti, vaikkei kovin standardinmukainen ratkaisu varmaan olekaan.

Ja tuo margin-arvohan tulee asettaa sivukohtaisesti sisällön määrän mukaan. Ei kovin joustavaa ja luulen että sekoaa pienemmillä näytöillä pahemman kerran. Ratkaisua?

Metabolix [06.06.2013 18:11:17]

#

User137, frameilla ei pysty tekemään tässä haluttua ominaisuutta, vaan frame olisi jatkuvasti näkyvissä (kuten aloitusviestissä mainittu position: fixed).

Quantal, ainakin The Alchemistin mainitsema koodi toimii aivan hyvin, joten joko olet käyttänyt sitä väärin tai sivullasi on jokin muu koodi, joka kumoaa sen.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta