Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: USB:hen kytketyn RFID-lukijan käyttö

jokke568 [22.05.2013 00:06:55]

#

Hei

Yritän saada luettua RFID lukijassa näytetyn tunnisteen ohjelman taustalla.
Lukija on kytkettu USB porttiin ja tuo luetun tekstin tekstiruutuun kuten näppäimistö.

En haluaisi toteuttaa luentaa tekstiboxiin keskittämiselle vaan tausta-ajolla.

Olen yrittänyt Serialportin kautta, mutta luenta tulee tekstiruutuun jos olen siihen kohdistunut tai jos olen kohdistunut näppäimeen ei tule mitään tekstiä.

Olen googlettanut ja tutustunut mm. alla olevaa pätkää, mutta ei mene nyt jakeluun mihin muuttujaan kutsun sitä.

DirectX:DirectInput:Tutorials:VBNET:DX9:Keyboard Handling Immediate

Onko yllä olevan kautta toteuttaminen kaukaa haettua vai olisiko muita tapoja?

Terv. Jokke

Grez [22.05.2013 04:06:11]

#

Siis jos se sun RFID-lukija näkyy koneelle näppäimistönä, niin silloin serialporttia on ihan turha lukea.. Vai oletko saanut sen RFID-lukijan asetuksista muutettua että se tunnistuisi sarjpaorttilaitteena? Ilmeisesti et, koska teksti tulee edelleen kuin näppäimistöltä.

Voit toki laittaa formille keypreview=true ja sitten formin keypress eventistä poimia näppäimenpainallukset. Sinne kuitenkin tulee niin RFID-lukijan syötteet kuin näppikseltä kirjoitettukin.

jokke568 [22.05.2013 14:55:58]

#

Hei Grez

En tosiaan ole säätynyt RFID:n asetuksia.

KeyPress reagoi yksittäisiin painalluksiin.

Keycode.value, .data ja joku kolmas, ottaa arvot ilmeisesti hex tai muussa muodossa. En onnistunut convertoimaan asciiksi. Tallensin aina luetun painalluksen string muuttujaan, jos luettu painallus ei ollut Enter.

KeyPreview on minulle uusi juttu.

Tutustun asiaan illan suussa tarkemmin.

Kiitos.

Grez [22.05.2013 18:03:47]

#

Niin no yksittäisinä merkkeinähän ne sieltä laitteeltakin tulee. Keräät vaan ne talteen johonkin muuttujaan sitä mukaa kun niitä tulee.

jokke568 [22.05.2013 20:54:41]

#

Hei Grez

Löysin microsoftin sivuilta esimerkin keypreviewistä ja uskon, että tämän kautta saan toimivan ratkaisun.

KeyPreview esimerkki MSDN

Kiitos!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta